Kampfisk ogh scalare

kan kampfisk og scalare holdes i samme basseng?
NEI!!!!!!! Scalarene vil plukke kamfisken ihjel..
samme med scalare og gurami?
Guramii og kampfisk går heller ikke, men jeg har 5 scalarer med 2 blågurami og det går fint. MEN.....de har go plass.. Hva slags gurami da???
har en gul, en blå og tre som jeg tror heter perlegurami? det virker ikke som om noen fisk går sammen med kampfisk..
Joda, otocinclus, Ancistrus og guppy f,eks men kun uten slør. Kampfisken angriper små fisk med slør og blir plaget til døde av typiske finnenappere. Men søk på beta splendens på forumet, så vil det stå hvilke fisker den går sammen med..
Bare hyggelig, men gjør det til en vane å søke opp fisk i databasen her.. Veldig nyttig
ja men litt forvirrende.. i basen står det at omtrent alle fisker går sammen, som for eksempel. kampfisk og scalare..
Hmmm, akkurat..det ville jeg ikke ha gjort for å si det sånn..
nei tar ikke sjansen.. synes det er mer nyttig med andres erfaring enn å stole på generell info..
Joda, men generelt er den generelle info'n go på forumet
Hvis man ser under "andre har fisken sammen med..." finner man alle mulige fiskesammensettinger. Det er ikke ment som gode råd, og akvaforum burde fjerne dette.
ja en smule mis-visende..og mange fisker kunne unngått å lide dersom en kunne hatt en mer realistisk veiledende sammensetning..
Jeg har hatt kampfisk og skalare sammen, og det har alltid gått bra.

En gang ga jeg en nesten voksen hannkampfisk til en annen akvarist, og etter noen dager åt skalaren hans den opp.

Hunnkampfisk og skalare går stort sett bra. Plakat og skalare går også stort sett bra.

Skal du kombinere slørkampfisk og skalare, bør skalaren ikke være fullvoksen når du setter dem sammen. Karet bør være på minst 250 liter, og ha en god del planter som kampfisken kan stikke seg vekk i. Danner skalarene par, bør du være forberedt på å flytte kampfisken ut, avhengig av størrelsen på karet og mengden av planter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap