Fisk for tidlig i akvariet

Som heilt ny på akvarium treng eg litt råd og veiledning!

Vart alt for ivrig i begynnelsen og satte inn 6 kardinaltetra i mitt 20 liter akvarium, eit døgn etter oppstart. Ei veke etterpå satte eg in ein Ancistrus og fem reker. Skjønte fort etter litt lesing på nettet etterpå at dette var alt for tidlig, og at akvariet burde bli innkjørt på ein periode over 4-6 veker.

No har akvariet gått sidan søndag 1. juni, men to av kardinaltetraene har allerede reist til det evige hav.

Når eg satte opp akvariet fekk eg med ein pose med noko som likna på sand, men var visst ein bakteriekultur (Filterboost). Hadde dette i når eg starta akvariet. Når eg kom på dyrebutikken fekk eg med ei flaske med Nitridac, som selgaren sa eg skulle begynne med etter ca. ei veke og bruke kvar dag den første veka. Eg starta med det fredag 6. juni og har hodt på til i dag. Når den siste kardinaltetraen døde reiste eg inn på butikken igjen og fekk dei til å teste vatnet for meg. Verdiane på nitrit og nitrat var alt for høge, så fekk med ei flaske Nitritkiller. Fekk også beskjed om å bytte halve vatnet og tilsette Nitritkiller og dobbel dose Nitridac. Viss ikkje verdiane var nede på normalen skulle eg gjenta dette ein gong til dagen etter.

Verdiane er fortsatt høge, men er usikker på kor bra det er for fiskane og for bakteriekulturen at eg bytter vatn kvar dag...?

Har leita etter informasjon på kva ein bør gjere dersom ein har havna i denne situasjonen, for å gjere det best mulig for fisken (sjølv om eg aldri burde havna her...), men finn ikkje noko på dette emnet.

Er det nokon som har gode råd til meg?
Det beste rådet er det for sent å gi : sett deg inn i ting før du begynner.. Da ville du også funnet ut at 20 liter er for smått til å ha noe særlig fisk i, det er mer passende for reker. Anbefalt minstemål er faktisk 50-60 liter, men jo større jo bedre. Større kar er mindre sårbare og dermd lettere å drive.

Jeg ser butikken allerede har lurt deg til å kjøpe masse dilldall som ikke trengs. De er der for å selge deg saker, og tjener penger på at ting går galt for deg. Da kommer du jo tilbake for å kjøpe mere fisk og ting du bare "må" ha. Å fylle akvariet med masse kjemikalier skaper ikke de bakteriekulturene som trengs for å omdanne avfallsstoger til "trygge" stoffer. (Du kan lese om innkjøring f. eks. her.) Bakteriene som skal vokse frem i filteret ditt trenger tid på etablere og formere seg. Imens kan du kanskje redde fiskene ved å bytte minst 50% vann hver dag. Skaff deg egne vanntester, gjerne dråpetester fra JBL. Strips er ikke nøyaktig.

Fiskenes/plantenes avfallsstoffer brytes ned fra ammoniakk til nitritt av ett sett bakterier, og nitritt brytes ned til relativt ufarlig nitrat av et annet sett bakterier. Begge stammene bor i hovedsak i filteret ditt, de flyter ikke rundt i vannet. Så vannskifte er ikke farlig for bakteriene, men vil fortynne ammoniakk og nitritt, som er gift for fisken. I et fungerende akvarium skal både ammoniakk og nitritt være på null.
Tusen takk for hurtig svar! Skal fortsette med vannbytter kvar dag, håper det er nok. Skal eg kutte ut Nitridac og Nitritkiller eller skal eg bruke desse til dei er tom?

Viss dette no går bra den neste månaden, og vanntestane då er gode, vil det sei at akvariet er friskt eller vil eg ha problemer resten av "livet"?

Eg veit at 20 liter er veldig lite, men det var dette eg fekk tak i som passa best inn i den lille stova vår. Det skal vel gå an å få til eit lite akvarium også...? Neste gong blir det nok eit 100 liter +
Hvis du får karet gjennom innkjøringen, er alt i orden. Bortsett fra eventuell skade på de overlevende fiskene, da.Tror forsåvidt ikke det gjør noen skade nå å bruke denne nitritt-dreperen, hvis du fortsetter religiøst med vannbyttene.

Det du ikke burde gjøre, er å skaffe et lite akvarium til. Prøv heller å bytte til noe større så fort som mulig. Har du ikke rom for stor nok tank, har du faktisk ikke rom for fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap