Orm eller mark i mygglarvepakken :o

Hei. er det flere som har sett en sort orm eller sorte mark i mygglarvepakken??
Er andre gangen jeg ser en i pakka, di må ha vært rundt 3 cm.
Var dumt jeg ikke tok bilde av den siste nå men.
Trur dette var grunnen til at den ene discusn døde, den blei tynn, ville ikke spise
Så nå vurderer jeg og kaste resten av mygglarvene.
Noen som har vært borti dette før?
Jeg har fòret ekstremt mye og ofte med røde mygglarver (merke: Fina Fisken, gule pakker) men har aldri vært borti fremmedlegemer eller andre insekter i pakken. Aldri.

Skal jeg være ærlig så tviler jeg sterkt på at dette var årsaken til at discusen din ble syk. De er så ømtålige hvis ikke vannkvaliteten er perfekt at de blir syke for "ingenting", nærmest. Satt litt på spissen
Når en discus blir tynn og ikke vil spise, tyder det på innvollsparasitter av noe slag. Enten i gjellene, eller i innvollene. De fleste fisk svømmer rundt med en viss mengde parasitter i seg naturlig, men fiskens eget immunforsvar holder det nede og hindrer det i å bryte ut i et sånt antall at fisken faktisk blir dårlig.
MEN, det skal bare en liten glipp til, et eller annet som gir fisken sjokk eller stresset, så synker immunforsvaret deres. Og når immunforsvaret er lavt, så får parasittene anledning til å ta over.... fort gjort. Trenger altså ikke å ha satt inn noen nye fisk nylig for at fiskene skal få utbrudd av sykdom.

Du tester selvfølgelig vannet ditt regelmessig med kvalitets-dråpetester, så du vet at discusene har den vannkvaliteten de krever....?

Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap