Ciklide

Hei!
Har et nytt 240 liters akvarium. har aldri hatt ciklide før å kunne tenkt meg en(eller flere).
Har sett litt på ciklider, men mange er agresive? ønsker å ha ciklide som ikke er så agressiv å ikke blir kjempestor. trenger ikke være en som er lett å drette heller. men siden jeg er helt ny på dette område ville det vært fint med andres meninger.
Forslag fra meg er Blå acara. Den er ganske grei og snill, jeg har selv hatt den uten problemer i selskapskar med arter på noenlunde samme størrelse. Selvsagt forsvarer de territoriet sitt når de yngler (som alle ciklider), men er blandt de "snilleste" på det området. Få tak i en liten gruppe ungfisk, så ser du selv om det danner seg ett eller flere par.
Dette virker som en kjempefin ciklide men hva er lurest/enklest å gjøre med di fiskene som ikke danner par? tar dyrebutikken imot? eller legges di bare ut for salg?
Det går fint å legge dem ut for salg her på AF.
Dette er også et fint ated å kjøpe fisk. Jeg synes å huske at det var noen averterte Blå acara her nylig. Som oftest får man sunnere fisk fra private oppdrettere her på AF, gjerne rimeligere også..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap