Pumpe/fisk/nettbutikker spørsmål

Inaktiv bruker
Hei,

min første post på forumet.

Vi har kjøpt ett lite kar på 42 liter (som er under innkjøring, uten fisk). Det fulgte med ett filter med pumpe som jeg syntes har noe høy støy. Har hatt den inne til bytte av rotor, men det hjalp kortvarig. Den sugde luft, men det er fikset, men alikevel så syntes jeg støyen er for mye.

Også vi planlegger å ha kampfisk(hanne) i dette karet. Hva kan anbefales å ha isammens med denne? noe til å rense karet kanskje?? Noen tips?

så jeg trenger hjelp med:

1. bra linker til nettbutikker DU bruker og anbefaler.
2. tips til stillegående pumpe for ett så lite kar.
3. tips til fisk(er) som går isammens med en kampfisk hanne.

Alle svar taes imot med stor takk

snakkes...!
1. Akvariekjelleren.no og ebay.uk
2. Eheim pickup
3. Otocinclus, eplesnegler.

Jeg handler det meste fra disse stedene og er fornøyd med det. Du får masse billig fra Kina også men anbefaler England eller Tyskland for garanti og frakttid.
Eheim fungerer smertefritt for min del og høres ikke men max eheim 45 da kampfisk liker stille vann. Kjenner en som ikke bruker filter i det hele tatt til sin kf da han skifter vann hver dag. Det som går best sammen med kampfisk er rolige fisk uten slør og masse farger. Jeg hadde sammen med en gruppe Corydoras Paleatus og det gikk fint det. Men husk at kamfisk er like individuelle som hunder. Disse har personligheter
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap