Aktiviteter for fiskene?

Hei!

Vi har nylig startet opp akvarium, et lite 63 L juwel rekord kar Vi rigget det til i slutten av juni og nå i august har vi endelig, litt gradvis fyllt det opp med alt vi har hatt lyst på: tre platyer, to ancistrus, to reker, tre snegler og en kampfisk. Så nå er det fullt og vi sotrkoser oss med å observere gjengen

Vi har tre røtter, to steiner og 7-8 ulike planter. Røttene har hull og gjemmesteder under nok til at alle fiskene kan plutselig være ute av syne samtidig, men vi tenker skaffe en hule eller to . For tiden er det bare en enkel vanngjennomstrømming fra filteret, men vi har kjøpt en air stone vi skal få montert på.

Jeg lurer litt på om det er noe annet vi bør ha for at fiskene skal "ha noe å finne på"? Rett og slett aktiviseringsting og tang? Eller andre måter å underholde de på?

Platyene leker i vannstrømmningen, ancistrusene og rekene ordner og rydder og spiser alger, og kampfisken svømmer overalt og utforsker og er en vennlig og nysgjerrig tass. Levendefôr til kampfisken skal vi tilby innimellom, så han får jakte litt

De virker fornøyde, men som samvittighetsfull dyrepleier som er fant til å ha pattedyr som skal få mulighet til å aktiviteres på allslags måter, blir jeg litt hønemor. Dyr har rett på å få utføre naturlig adferd som loven sier, så jeg lurer på om det er noe mer jeg bør gjøre? Er det noen spesielle behov disse artene har jeg som jeg ikke kan tilby med det jeg har?

Takk for tips
Jeg tror ikke det er så mye mer de trenger egentlig De har jo masse planter og gjemmesteder så jeg tror ikke de kommer til å kjede seg i hjel :p
Men noen huler og røtter er jo fint å ha
Inaktiv bruker
Tror nok de har det som trengs, vet ikke helt om fisk direkte kjeder seg.
Men du bør passe på så ikke kampfisk og platy forsyner seg av rekene.
Takk for svar! Jeg får bare håpe på at de sier fra hvis de skulle kjede seg

Hittil det ingen som har noe interesse for rekene og det er bare harmoni i flokken, heldgivis. Rekene er flinke til å ligge lavt, men tusler rundt innimellom rundt blandt fiskene uten å bli plaget. Platyene er mer interessert i agurk enn reke :p

Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap