Trenger hjelp! 5l bolle

Hei, jeg har en 5 L boller og lurer på om det går an å bruke denne varmekolben til bollen: TetraTec HT 25w Varmekolbe, passer til akvarium fra 10 til 25 liter, effekt: 25 watt.
Jeg finner ingen varmekolber som passer til aquarium under 10L.
Jeg lurer også på om jeg kan bruke dette filteret: TetraTec IN 300 Plus. Innvendig filter som pumper fra 150 til 300 liter i timen, passer for akvariestørrelse fra 10 til 40 liter. Effekt: 5 watt.

Håper på raskt svar, takk på forhånd
Ingen fisker!!
Må bare få legge til at det ikke er fisker eller andre dyr i denne lille bollen. Bare moseball/algeball
Plussmedlem
Du trenger ikke varmekolbe hvis du kun har en moseball/algeball i bollen.
Det blir ikke kjøligere i bollen enn det er i rommet den står i.
Antar at den ikke står i et veldig kjølig rom.

Varmekolber som er termostatstyrt kan plasseres i mindre kar enn hva som står på pakken. De varmer jo ikke så lenge ønsket temperatur er tilstede.
Men det må selvfølgelig være plass til den
Tusen takk!
Hei, jeg fant en nettside om algeballer på nettet. Der sto det at man verken trenger filter eller varmekolber som du sier. Det skulle helller ikke være ndvendig å skifte vannnet i bollen mer enn 1 gang i uken. Dette skal vistnokk være en veldig populær nettside, så jeg håper jo det står informert rett.
Det vil altså si at så lenge jeg sikfter vann 1 gang i uken i bollen (vann fra kranen), ruller litt på algeballen inn i mellom, og har den i romtemperert vann så skal alt gå fint i teorien? Trenger jeg å tilsette noe i vannet, eller skal det gå fint med rent vann fra spirngen?
Plussmedlem
Står også noe om algeballer her på forumet.
Det er ikke mye næring i rent springvann. Du har ikke noe annet som lager avfallsstoffer heller, så mulig du må tilsette noe plantenæring.
Okei, tusen takk skal sjekke det ut Vet du om algeballen trenger oksygen?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Ellingsgård
Reklame for plussmedlemskap