Ål til 240 liter

Hei
Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så legger det på nybegynner.
Jeg har gått i anskaffelse av et nytt akvarium på 240 liter. Har veldig lyst å ha en type ål som blir litt større enn kuhlii. Har en svart kuhlii, men kunne tenkt meg pilnebb, øreål eller noe sånt. Men jeg vet ikke helt om det anbefales å ha i så små kar? har sett disse to artene i ganske små kar men ser at di trenger ganske god plass. Er det eventuelt andre ålearter i handelen som anbefales?
Elefantsnabelål er en mulighet. Ser også det er skrevet at Sebra pilnebb sjeldent blir større enn 15cm, noe som får plass i 240L (etter min mening). Aethiomastacembelus vanderwaali er også en mulighet, men disse er vel veldig vanskelig å få tak i. Er mye god informasjon om du googler artsnavn.

Ellers har det vel mye å si hvordan akvariet er lagt opp. Dersom det er et selskapsakvarium med mye annen fisk anbefaler jeg ikke å sette inn en nokså stor ål, for de kan være glad i å jafse i seg fisk.
Øre ål er nok for stort for 240l. Har selv 2 stk i en 325l som jeg reddet fra en 160l hos en som syns de er kule.. Og dette er egentlig for lite, så prøver å omplassere disse 2.
Hadde guppy, kuhlii og molly..... Hadde!!!!! Disse er notoriske jegere, men veldig sjarmerende der de spiser av hånden din og svømmer mellom fingrene Både øreålene og 3 væråler gjør dette
Det du trenger Matias er masse gjemmeplasser som røtter, huler og planter. Og bruk tid med hendene i akvariet for de venner seg til deg. Bunnlaget må være av fin sand siden de filtrerer mellom gjellene. Men Hakasu kom med et godt forslag og disse liker litt høy temp på vannet så disse passer greit sammen med Kuhlii... Værål liker vannet kaldere, så de passer sammen med f.eks Corydoras Panda som er en veldig sjarmerende skapning Disse er veldig aktive å fine sammen.
P.S..... De fleste åler er ramme til å hoppe og stikke av, så netting over pumpeinnsug og tett lokk/armatur.
Takk for svar!
Har finnkornet sand i karst. skal kjøpe mange røtter å har en del stein jeg skal legge oppi. skal og ha litt planter. har laget noen kokosnøtthuler som jeg tenkte jeg skulle ha oppi også. Har tenkt å ha noen maller å litt større fisk, så om ålene er rovfisk gjør ingenting
så at di hadde pilnebb på dyrebutikken, men disse blir kanskje for store for mitt kar? elefantsnabelål, å sebra pilnebb virka bedre til mitt kar da. men har aldri sett at di har hatt noen av disse på butikken. er det mulig å få dyrebutikken til å kjøpe inn etter ønske?
Alt kan bestilles ja, bare sjekk at de passer i karet ditt iht temp og verdier
Kinesisk værål
Jeg har kinesisk værål i alle mine akvarier. De kan bli 25 cm. Ikke av de største,men heller ikke små. Det er mine favorittfisk over alle andre. Aktive, blir fort tamme og kan mates fra hånden. De kan trives i temp fra 10-25 grader. Fredelig fisk. Kineserene bruker den til å spå været.
Til dere som ønsker å kjøpe ål
Jeg har ein Øreål i ein 60 LITER, jeg vet altfor lite. Jeg har ein 540 l men den er full av mindre fisker som platy og rødmunnstetra og jeg har sett ham ete dem. Så nå er det på tide at han får eit nytt hjem synest jeg.
Hvis dere er interresert, ta kontakt ,jeg bur i volda/Møre og Romsdal.
Hei Frix. En dude annonserte her på forumet etter øreål for litt siden.. Betalte frakt mins jeg.. Check it out
Dinnaz
Hei Frix. En dude annonserte her på forumet etter øreål for litt siden.. Betalte frakt mins jeg.. Check it out:)

Ja, prøvde å komme i kontakt med han/ho men nå finner jeg ikkje igjen tråden, eller så er den blitt slettet kanskje? Og jeg fikk ikkje noko svar heller...
Tilfeldig bekjentskap
© Berglind S
Reklame for plussmedlemskap