Morsomme fisker?

Hei jeg har nettop kjøpt to marmorgurami som ser ut til å trives godt, men de er veldig kjedelige. De holder seg nesten bare bak pumpa og er veldig lettskremte og forsiktige, av den grunn er de ikke så morsomme og se på! Jeg lurte på om jeg kunne få noen tips til morsomme og aktive fisker som ikke er så lettskremte!
Gjerne noen som ser fine ut og ikke for små!!!!!
Hvor stort er karet ditt, og hvilke vannverdier har du ?
Det er et 60liter og ph-en er på ca 7,0, kh er på 6*d og gh er på 7*d.
Hmmm...dette er alt for liten plass til marmorgurami og alt for liten plass til store fisker i det hele tatt. Små akvarier er for små fisker

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta guramiene tilbake til dyrebutikken. Av fisk vil jeg anbefale deg en liten gjeng corydoras til bunnen (HVIS du har sand !) Hvis du ikke har sand kunne kanskje et par med palettciklider vært morsomt...de yngler lett og det skjer alltid noe. I øvre vannlag hadde en stim med vakre smykketetra fint, hvis du har en del planter i karet. Eller kanskje noen kerritetra.
Hva med guppy? Jeg lurer lit på å kjøpe 5 sånne!
Jo, det går vel bra med guppyer i og for seg...hvis du fikser litt på vannet ditt. Og hvis du gjør det, så begrenser du samtidig hvilke andre fisker du kan ha ganske vesentlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap