Black molly mister fargen...?

Har en black molly som mister fargen. Den er blitt helt grålig. De andre Mollyene er fine og svarte fortsatt. Hva kan det komme av?

Lurer for øvrig også på hvor mye "svinn" en må regne med i et akvarium. Har hatt det siden jul, og ca 1/3 av de fiskene vi har hatt har dødd. Vannet har fine verdier, vi skifter ofte, de har masse planter og gjemmesteder osv.

Vi har hatt 5 molly, 5 sverddragere og 5 reker. 2 molly og 3 sverddragere har dødd. Men de yngler masse, så vi holder antallet fisk oppe....
anjalis
Vi har hatt 5 molly, 5 sverddragere og 5 reker. 2 molly og 3 sverddragere har dødd. Men de yngler masse, så vi holder antallet fisk oppe....
molly er jo egentlig en brakkvannsfisk
Oj. Men hvorfor anbefaler alle dem for nybegynnere, hvis de egentlig ikke passer i et vanlig ferskvannsakvarium?
Er det noe jeg kan gjøre? Jeg kan vel ikke akkurat begynne å salte vannet....? Har dessuten rekene å tenke på + en snegle og en sugefisk.
anjalis
Oj. Men hvorfor anbefaler alle dem for nybegynnere, hvis de egentlig ikke passer i et vanlig ferskvannsakvarium? Er det noe jeg kan gjøre? Jeg kan vel ikke akkurat begynne å salte vannet....? Har dessuten rekene å tenke på + en snegle og en sugefisk.
de ambefaler dem fordi de er hard føre, også fordi de får ofte yngel
Og helst ikke sammen med reker da disse ikke skal ha salt. Og sverddrager blir opptil 10 cm og vil spise reker.. Snegler og sugefisk (ancistrus) tåler iallefall ikke salt, men sverdrager og molly overlever uten, men ikke optimalt..
Jeg har altid hatt mollyene mine i ferskvann og har hatt lav dødelighet. Jeg har inntrykk av at veldig mange andre også har dem i ferskvann uten problemer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap