Fult med reker!

- Hei
Jeg er nybegynner og lurer enkelt og greit på hvilke tankmates er der til CRS både fisk og reker.

Nå har jeg 2 albino pansermaller som svømmer rundt og ser ut til å ikke bry seg om en levende sjel. Har også to indiske kloreker, men har bestilt inn masse forskjellige reker :P blant annet 10 kirsebærsreker.. og kanskje kanskje panter krabbe?
planen var i første omgang og få en del yngel på CRS før jeg slo meg løst, meeen.. :P

så totalt til nå har jeg 8-12 CRS (tror jeg) 2 kloreker, 2 albinoer..
Tanken er 100liter og full av planter og røtter o.l


Tips triks ?
Litt sånn generelt rundt spørsmålet ditt :
For det første bør du skaffe noen flere av den corydoras-arten du har. De bør leve i en gjeng på 5-6 stk. minst.

Vet ikke hva det betyr at du har bestilt "masse forskjellige reker". Mange reker kan krysse seg med andre innen samme gruppe. Det blir ikke alltid så pent. Og de ulike reke-gruppene har også litt ulike krav, og noen er også mye mer ømfintlige og krevende å holde enn andre. Så det er ikke alltid bare å sette alle i samme vann. Men du har kanskje flere kar ?

Reker passer heller ikke så bra i nyoppsatte kar, de trenger godt innkjørte og velfungerende kar med stabile vannverdier og mikro-liv. Av fisker er det en del nano-fisk som kan gå sammen med reker, som ulike arter mikro-rasbora.
Panterkrabbe vil drepe alt den får tak i..
Takk for svar : )
Får vell hente inn en del til albinoer da
Dinnaz får panterkrabben tak i noe spesielt da? :P
Eneste jeg har bestilt inn SilverShaded som kan krysses med CRS er kirsebærsrekene og det er jeg klar over, men det får bare være

Noen som vet om CRS å klorekene går i lag?
Nei, CRS krysses ikke med kirsebær, de krysser med biereker og tigerreker (alle andre cantonensis-varianter).
Panterkrabben min delte en cory albino og en sverdrager i to, så ja det gjør den.. Den endte sine dager i en krangel med en øreål.. Den kløp feil hale!!!
De egnes best i artskar og er for min del ferdig med krabber og kreps..