Gammelt "akvarie middel"

Kanskje et teit spørsmå, men noen som hver hvor jeg skal kaste ulike typer middel til akvarium som har gått ut på dato?
Det meste går i do, men flytende gjødsel kan du spe ut og hele på planter
NEI !!
Ingen midler skal i do. Plantegjødsel kan brukes på planter, ellers leveres det som spesialavfall.


Joda, har hørt dette at man ikke skal helle noe i do, men hvorfor???
Spurte en på et kommunalt renseanlegg og han også lurte på det...
Tåler fisken det så tåler annlegget det også... Tipper våre filter og nøytraliseringsvæsker fikser kjemikalier bedre en akvariefilteret ditt og så lo han!!
Så..... Hvorfor???
Hmm - så ved vannskift er vannet som tappes ut av akvarier også spesialavfall? Hvis man har brukt tilsetninger?

Vannet man skyller filtermedium i - også spesial avfall?

Ser ut til at jeg må endre rutinene litt, får dra på Biltema og handle inn store plastdunker - ny henger som tåler høy last er bestilt. Ble dyrt, blir ikke noen julegaver til barna på noen år - men å være miljøvennlig teller mest!

Nei, heller også ut små mengder av ph målinger men alt kommer an på konsentrasjoner og mengder.

For å ta det ekstreme. Bakteriene på renseanleget tåler også litt malingrester og oljeskift, men det er ikkje å anbefale likevel.


Sitat Mrspock
Ser ut til at jeg må endre rutinene litt, får dra på Biltema og handle inn store plastdunker - ny henger som tåler høy last er bestilt. Ble dyrt, blir ikke noen julegaver til barna på noen år - men å være miljøvennlig teller mest! Sitat slutt

HA HA HA HA En go latter forlenger livet
ravnedal-2
Nei, heller også ut små mengder av ph målinger men alt kommer an på konsentrasjoner og mengder. For å ta det ekstreme. Bakteriene på renseanleget tåler også litt malingrester og oljeskift, men det er ikkje å anbefale likevel.


Jeg er enig med konsentrasjoner og mengder. Blir jo litt annerledes å helle ut en halv flaske (la oss si 2dl) rett i do. Enn å kvitte seg med et par hundre liter akvarievann med samme mengde tilsetning.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap