Slørhaler - begynt å "jakte" hverandre! hjelp!

Hei!
Jeg har hatt to slørhaler i en 20 liters bolle i ca 3 uker nå. Før noen går til angrep på at jeg har bolle; JA! Jeg skal kjøpe meg et 200 liters akvarium så fort jeg har råd til det! )
Over til problemet: jeg har som sagt hatt slørhalene i ca 3 uker, men først nå i dag la jeg merke til at den ene begynte å "jakte" på den andre. Noen som vet hva dette kan være? Jeg syns det virker litt rart at de begynner å krangle nå, og ikke før. Eller kan det være at de bare leker? Eller om de er parrelystige?

På forhånd takk for svar!
De er ofte territorielle og den sterkeste jager den svakeste. 1 gullfisk i en bolle er ille nok og du har 2!!
Det kan være lek, men mest sannsynlig territorielle angrep som vil føre til sykdom på den svakeste og som igjen vil smitte den sterkeste og begge må behandles. Men vil uansett ethvert ende i død.....
Dystert, jeg vet men dette var dødfødt i utgangspkt. Skaff deg et større akvarie i morgen. Du får komplett akvarie til under 1000 lappen, men gullfisk skal helst ha noen hundre liter da disse blir 30cm +.
Masse fint på annonser her på forumet og på finn.no.
Men du må gjøre noe NÅ!!!! Enten levere tilbake fisk eller kjøpe akvarie og vanntester.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap