180 liter

Hei igjen!! Har kjøpt meg et akvarie på 180 liter, men lurer på et par ting!!

Det er ei Eheim innvendig pumpe, som skaper mye strøm i vannet!!
Er det mulig å få tak i fisk som trives i mye strøm?

Og også planter trenger jeg tips om

På forhånd takk!!
Siden du har kjøpt deg så stort akvarie, så kan du vel fylle på med sand og kjøpe noen flere sterbai .. Disse skal helst være i større grupper og 1 alene så blir det bare synd på stakkar'n
Lager en innvendig for mye sirkulasjon i en 180l? Tror nok det er strøm helt passe, men blir litt lite filtrering her.. Så vil vel anbefale deg et utvendig filter og der er det masse å velge i, i både brukt og nytt Ligger fler til salg i annonser her på forumet..
Men dette må vel kjøres inn vel??
Er det helt nytt eller brukt?
Kjøpte et brukt Har 6 sterbai, men kan godt hende jeg kjøper noen til Kjører det uansett inn noen dager. Og nå skal disse stakkars Sterbai fiskene mine få skikkelig sand, og ikke grus. Kampfisken skal få lov å bo i den rolige 60 literen. Sammen med noen Platy, og litt Ansistrus De svarte neon tetraene skal nok over i 180 literen Regner med jeg skal ha noen litt kraftige planter.
Ja neontetraene og sterbaiene passer fint sammen Og i en 180l så kan du ha en go gruppe av hver Noen kraftige planter vil nok begge sette pris på og sterbai'ne liker å ha en rot som de kan svømme under og katappablader.. Bare pass på at de har god tumleplass på midten av karet
Du kjøpte brukt ja. Hvor lenge er det siden det var i drift? Hvis det ikke har gått umiddelbart fra i drift hos selger og til deg, men har stått mer en et døgn uten vann og sirkulasjon så er bakteriekulturen død er jeg redd.. Og det vil si at karet må kjøres inn på nytt igjen...
Det blei tømt en time før jeg henta det, men pumpa var rensa og tørr... Har jo filtermasse fra det lille karet som jeg kan bruke.. Men greit for meg om det må innkjøres i noen uker. Fiskene skal ha det godt, og da er det bare å bruke den tida det tar. Har blitt lovet noen gratis Ansistrus, de er jeg veldig glad i!! Regner med å plante litt i begynnelsen av uka, så alt blir klart til fiskene kommer. (Planter, rot, huler) Skal ha noen fargerike fisker sammen med sterbai, ansistrus og svart neontetra også. Forslag?
Høres bra ut Gjør det skikkelig du
Men kanskje det er nok med 2 fiskegrupper og ancistrus???? Kan bli cleant å se på det, og noen fargerike maller gjør nok susen
Inaktiv bruker
De fleste fisk trives med bra sirkulasjon i vannet, men prøv å innred slik at det blir rolige partier der de kan hvile seg.
Man kan ofte se på formen på en fisk om de trives med god sirkulasjon. Fisk med flate, diskusformede kropper som diskus, scalarer og gouramier trives best med svak sirkulasjon, mens fisk med mer torpedoformede kropper og bunnfisk generelt liker god sirkulasjon.
Ja, jeg var jo lur nok til å klage på mye strøm før jeg sjekka om pumpa kunne stilles Nå er det rikelig sirkulasjon, men ikke lenger stri strøm Blir innredet med endel planter, røtter og noen huler. Så kommer det fisk etterhvert Kommer nok bilde etterhvert, og setter pris på tilbakemeldinger!! Jeg skriver her for å lære, ikke fordi jeg er så jævla skravlesjuk
Da er dette akvariet i drift! Ta gjerne en titt på min side under "stueakvariet" og kom med synspunkter
Da har jeg fått inn et bilde av 180 literen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap