Krabbe med fisk, kloreker og snegler?

Jeg har lyst å anskaffe noen krabber
Men... jeg har da kloreker i karet, og da utgår vel microkrabben?
Og så har jeg flere typer snegler, dermed utgå vel også både lilla Matanokrabbe og Panterkrabbe...?
Eller?

Finnes det andre typer som kan fungere i karet mitt?
180 liter, mye stein og røtter same eikeblad/cattapa, mosekuler og flyteplanter, altså mye gjemmesteder. Kloreker, tre corydoras, en ancistrus, fire kampfisk, eplesnegle, hårsnegle og sandsnegl. Vannverdier er tilpasset disse.
Vil ikke styre med landdel.

Noen forslag?
Panterkrabbe har jeg forsøkt og den klippet flere fisker i 2. Notoriske fiskedrepere på nattetid så Corydorasene liker IKKE disse Men 3stk cory er litt lite så skaff gjerne fler
Matanokrabbe blir dobbelt så stor og like sulten.
Men når det gjelder microkrabbe så holder klorekene seg unna her iallefall.
Tror det er det eneste alternativet. Krabber holdes best i artskar siden de dreper det de får tak i.
Krever veldig gode verdier også siden de blir lett syke..
Går klorekene bra sammen med kampfisk?? Har begge arter men ikke sammen
Det kommer tre coryer til i løpet av de neste 14 dagene
Vet de vil være flere, og liker disse sjarmtrollene selv. Disse tre første kom ved en tilfeldighet, egentlig skulle jeg vente med samtlige, men det ble nå bare sånn denne gangen.
Har hatt cory før, da en flokk på ti, og de er morsomme fisk å ha i karet!

Klorekene mine har ikke rørt noe av fisken, men de er forholdsvis nye i karet, så det gjenstår å se. Jeg har et kar med mye stein og huler, så gjemmeplasser er det nok av.
Enn så lenge har det faktisk vært to av hunn-kampfiskene som er de værste urokråkene i karet, også ovenfor rekene. De plukker på det meste, og rekene skynder seg vekk når de kommer. Hannen har funnet seg en del av akvariet helt oppe i et hjørne, bak en rot, der det er helt rolig vann. Her kommer ikke rekene, og roten er formet slik at han kan "ligge seg ned" på den, noe han gjør også.
Selv når han er rundt i hele karet på jakt etter mat, rører ikke rekene ham.
Men skulle det bli et problem, så har jeg et lite kar han kan bo i, men håper jeg slipper det, siden det karet er vel lite for ham (35 l)

Kanskje jeg får forsøke med et par microkrabber, da? Jeg trodde rekene ville se på dem som snacks, men det er gjerne ikke like fristende med mat som har klyper selv?
35 liter er perfekt det De trives ikke og legger ikke skumrede i for store kar. De trives i lite kar uten urokråker Så hvis karet er stort så er nok det bedre.
Hva slags cory har du
Nei de liker nok ikke noe som klyper tilbake, så du får forsøke det
Jeg var å telte opp i sted og alt er greit med de, men til min overraskelse så jeg en Amano satt og spiste på en sort sakura????? Hadde 10 og nå er det 2!!!! Det var jeg ikke klar over gitt...
Corydoras aeneus, albino-formen

Jeg har en hanne og tre hunner av kampfisk, så 35 l føles for lite... har hatt dem der før, men det endte først opp i at en hunne hoppet ut av karet og døde, og hannen fikk en flisete og stygg hale og gikk inn i matvegring. Men skumrede var der støtt, ja
Likevel ser det ut til at de trives bedre i det store karet, hannen er flott igjen og spiser, og hunnene er sterkere i fargene. Og ikke minst, så har hunnene mer område/labyrint å utforske på, så de får ut fa*nskapen på moseballer, grotter, eikeløv, kloreker og ymse annet spennende *flirer*
I værste fall får hannen 35l for seg selv, hvis klorekene begynner å tulle med ham. Har hatt hannen halvannet år nå, han er en gentle kar og spesiell for meg. Jeg vil ikke utsette ham for morderiske hunner i bare 35 l.

Leser om microkrabber til øyet blir stort og vått her, kan virke som det kan fungere, om ikke klorekene tar dem.
Akkurat ja. Ja da skjønner jeg at du er forsiktig
Har hatt kf hanner, men aldri hunner før nå. Kjøpte 3 damer til han for 2 dager siden, og han er ikke mye gentle. De er sammen i et mindre, overplantet kar med gjemmeplasser, men da får jeg passe extra godt på da
Aeneus Albino er artige. Har 30 Albino selv i selskapskaret
Da får du forsøke microkrabbe da
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap