Forslag på fisker til 120-liter.

Hei!

Etter flere år med litersyke og abstinenser etter akvarium har jeg endelig skaffet meg akvarium igjen. Dessverre er leiligheten her liten, men en 120-liter er det plass til. Sånn sett er jeg ikke nybegynner, men det var her denne tråden passet best.

Egentlig var planen å ha en sør-amerikansk biotop med sommerfuglciklider men når jeg hentet det brukte akvariet fulgte det med en del reker (et par voksne og x antall yngel). Reker er jo ganske stilige så derfor vil jeg beholde dem men samtidig blir det også vanskeligere å finne noen andre fisker som ikke tar dem. Etter å ha lett litt på forumet og i fiskebasen har jeg kommet frem til at mange har ganske blandede meninger så jeg spør derfor:

Er det noen som har forslag til hvilke fisker jeg kan ha i en 120liter som går overens med reker?

Siden jeg "alltid" har vært svak for corydoras har det blitt noen metallpansermaller og spotted cory i tanken, samt ancistrus allerede. Dette er jo ikke den mest livlige gjengen så hadde vært fint med noen mer fargerike fisker lengre opp i tanken. Stimfisk eller ikke er ubetydlig. Med rekene utgår også sør-amerikansk biotop-plana så jeg er åpen for alle forslag om fisk som trives i 120-liter svakt surt til nøytralt vann på 24-26 grader sammen med reker og cory
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap