Hei! Håper noen her inne kan hjelpe meg litt med noen spørsmål. Er helt ny i akvariet verden og har vel ærlig talt så lite peiling at jeg ikke burde hatt akvariet.
Uansett! Vi reiste på dyrebutikken for å kjøpe akvarium til jentungen. Ble vist ett lite firkantet akvariet, tipper det er 7 liter. Og en kampfisk. Ikke no stress sa han. Så hentet han mat til fisken, og når jeg spurte om jeg trengte noe mer så sa han nei. Jeg kjøpte en plante i tillegg likevel..
Nå har vi hatt fisken i 4 dager, byttet vann to ganger. Jeg vet jo ikke egentlig hvordan jeg skal bytte vann, så jeg tok fisken og 1 liter av vannet i ett litersmål og bytta vann og vaska stein. Vannet lukter veldig stygt syns jeg. Råttent kanskje .
Den planten, skal den stå i den koppen som fulgte med, sammen med det "tøyet" som er oppi koppen?
Hvor mye mat skal fisken ha? Har fått no mat som synker med en gang, ser aldri at fisken spiser. Føler jeg forer han veldig mye! (Sikkert alt for mye? :p )
Leste i går at kampfisken bør ha 28-30 grader i vannet, stemmer dette? Han på dyrebutikken sa nemlig at vannet skulle være romtemperatur bare, og det vannet er jo langt fra 28 grader.
Hvordan er det med lys? Har det noe og si?