Forslag til fisk - 200l - sør-amerikansk

Hei!

Jeg er ikke akkurat en nybegynner, men fiskene ble satt på vent de siste årene og har bare hatt et akvarie på 60 liter i den tiden. Nå dro jeg fram den gamle 200-literen og fikk det gående.

Nå er det totalt åtte fisker i akvariet. 2x Hypancistrus Contradens, en Ancistrus SP, og 5x kardinaltetraer.

Hvor mange kardinaler er greit for et kar på den størrelsen? 30-40? Kunne også tenkt meg en 4-5 ciklider som en slags "hovedatraksjon", eller et par som får unger i ny og ne. jeg tenkte meg en slags L-malle til, men er usikker på om det blir for mange med fire. I tillegg hadde det vært greit med en annen slags bunnfisk som Corydoras eller otto. Hvilken hadde vært best?

Funderte på om en fire-fem Colomesus asellus (sør-amerikansk kulefisk) hadde fungert, men jeg har null erfaring med dem.

Jeg liker sjeldent å blande fisk fra forskjellige kontinenter, så det skal kun være Sør-Amerikanske fisker i karet.
Har du sandbunn og de rette vannverdiene så kan cory være noe for deg
Flere L-maller kommer ann på gjemmeplasser/territorium i karet så dette kommer ann på fotprint og layout på karet ditt. Altså bunnareal og utseende
Colomesus asellus ville jeg droppet... Dette er en drapsmaskin som passer best i et artsakvarium og alene... Søk de opp på forumet eller google så får du se, men artige fisk er de
Jepp, jeg har sand. Det var derfor jeg tenkte Cory. Kulefisk er bare nusselige, men jeg visste de var kjent for å være bøller. jeg hadde et fnugg av håp om at noen hadde positive erfaringe.men akk.

Når det gjelder L-maller og territorier. Alle Ancistrus SP-er jeg har hatt igjennom årene har vært veldig "leve og la leve"-aktig i oppførselen sin mot andre fisker, inkludert den jeg har nå. De to små Contradensene jeg har svømmer over og under og hit og dit, men Ancistrusen bryr seg ikke. Det virker ikke som det er så mye revir i akvariet mitt, men jeg kan ta feil.

Layouten jeg har nå er ikke endelig, men skulle tro det av stein og røtter jeg har gir nok hjemmesteder.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap