Vatre med cder

Jeg har et utrolig ujevnt gammelt tregulv,et skikkelig mareritt å vatre akvariebordet på. Etter å ha lest på forumet at man kan bruke CDer har jeg gjort et forsøk, men det har blitt noen skikkelige stabler under en del av føttene.

Er det noen som har en formening om dette ser trygt ut? Bordet er altså i vater i alle retninger, også med meg noe uelegant på toppen, men jeg er søren ikke trygg på at CDene ikke bare knekker under 300kg og hele greia deiser i gulvet. :o

[External Image]
Skulle vel egentlig være cdère uten kasette.
Har du vatret opp med cder? Bruk heller litt tid på å bygg deg en stabil, solid ramme av trevirke
Tut og kjør. CDer tåler mye.
Må i tilfelle bruke cd platene - og ikke cd-coverene - som det ser ut til å være brukt her, hvis jeg ikke ser helt feil da
Det er da helt klart cder uten cover som er benyttet på bilde.
Det er CDer ja - ikke cover. Jeg tror det er 4 CDer på den høyeste og 1 på den laveste. Så kunne jeg jo fjernet 1 på alle, men siden føttene på bordet dekker over litt mer enn 1 bord tenkte jeg at de brede CDplatene i beste fall kunne virke litt stabiliserende. Dersom de holder!

Men om dere mener at de er sterke nok til å ta vekta så skal det få stå slik. Å bygge en ramme ville ikke hjulpet så mye siden gulvet er såpass ujevnt. Jeg har vurdert å støpe et fundament, men f*en heller. Jeg har veldig lyst til å få dette akvariet opp, som 2 mnd med praktisk hinderløype viser, men det får da være måte på.
Sorry, jeg så det som covers.
Det du kan gjøre, som kanskje får deg til å føle deg litt tryggere, er å kjøpe inn en 20mm tykk gulvsponplate, eller lignende tykt og dødt materiale.
Platen skal ligge under hele bordet og så kan du vatre opp platen, før du setter bordet oppå den.
Da kan du vatre opp på flere punkter enn kun under bordbena og du får press på hele CD'n.
Ja, det kan jeg jo gjøre. Får se om jeg tar jobben.

Jeg oppdaget en liten svikt i CD-systemet da. En liten uheldig dult i bordet og så glir en CDplate på den andre og bordet har flyttet seg en liten cm. Ikke heldig på et såpass ujevnt gulv. Må evt vurdere å stryke litt superlim eller epoxy over sidene av CDene så de ikke flytter seg. Kanskje ikke noe problem når karet er fylt og mye tyngre, men det er jo ikke superlett nå heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap