Død reke

Hei igjen folkens

Så litt i akvariumet mitt i stad og jaggu lå det ikke en død kloreke på bunnen en av mine 3 stk.. regner med dette også var en hunn da jeg har en stor hann og de to andre er mye mindre. pluss den andre hunnen er drektig.

Finner ingen årsak til hvorfor den skal ha dødd så plutselig da jeg målte nitritt nivå på morgenen i dag og det var helt fint.

For 2 dager siden kjøpte jeg meg 2 kinesiske værål 2 algekuler, en ny og ganske stor plante pluss en passe stor snegle. I forkant før jeg dro for og handle byttet jeg ca 30 prosent av vannet mitt da det var litt brun aktig. sikkert fremdeles pga røttene.

Eneste "feilen" jeg kanskje tror jeg har gjort er at etter jeg plantet den nye planten, satte ned algekulene og slapp uti ålene. så tok jeg oppi bittelitt akvariesalt da jeg leste bakpå at dette skal redusere stress for fiskene ved "om møblering" osv.

Det første som skjedde da jeg hadde ålene oppi var at den ene gikk rett ned på bunnen og begynte og krangle ganske greit med den store kloreka for og få "go plassen" hehe..

Kan det hende at værålen kan ha krangla med den mindre kloreka og rett og slett drept den? de virker jo veldig harmløse med er veldig raske og ivrige hvis de vil.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda K. Bolstad
Reklame for plussmedlemskap