Yngel

Hei jeg har fått åtte molly yngler, men er litt usikker på om jeg skal ha de i en bolle eller i kåret. Jeg lurer også på hva jeg skal mate de med. Takk for svar.
Om du har endel planter, så kan de gjerne gå i karet om du ikke har andre glupske fisk karet. Du kan fore med finknust tørrfor om det er det du har. Enda bedre er det og fore med levendefor som mikroorm, eller nyklekkede artemia. Eventuelt er også avskallede artemiaegg bra for. Lykke til, det vil nok dukke opp yngel jevnt og trutt.
Pål
Takk for svaret, men vet du om scalarer går sammen med molly, praktbotia, neontera og noe annet stimfisk?
Hvor har du yngelen nå da?
Jeg har 12 mollyyngel, de har fått knust flakfor fra dag 1, og klarer seg veldig fint
De er nå 4-5 uker gamle
Ville tru at scalarene vil kunne røve noen yngel. Sånn ideelt sett vil vel mollyene ga noe høyere pH og GH enn scalarene, men utover det burde det gå fint. Men følg med på om noen av fiskene plager andre.
Nei, molly og scalare passer ikke sammen, de skal ha ulike vannverdier. Tetraer og mollyer passer heller ikke sammen, av samme årsak.
Du gadd jo ikke svare på hvilke vannverdier du har, og heller ikke hvor stort kar du har (botia-tråden din). Hvis du bryr deg om fiskene dine, bør du ha litt peiling på egne vannverdier.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap