Blågurami som jager

Hei! Har prøvd å lese litt men finner ikke rett svar. Har nylig kjøpt to blåguramier og siden jeg er nybegynner klarer jeg ikke se om det er hun eller han. Men nå har den største begynt å jage og nappe ganske aggressivt på den litt mindre, synes jeg hvert fall. Skal to hunner uten en hann gå overens eller burde det være en hann og en hun? Er litt redd for at den minste skal jages ihjel :s legger ved to bilder hvor den med sterkest farge jager og den med svakest farge er den som blir jaget.
To av likt kjønn kan jage hverandre, men det kan også en hamm og en hunn. Disse fiskene trenger noen snar med tette og høye planter hvor de kan føle seg trygge, og gjerne noen flyteplanter som verner ovenfra. Store guramier trenger god plass, ikke for mye lys og rolig vann for å trives. Når de blir stresset og føler seg utrygge, lar de dette går ut over sine artsfeller.
Hunnen har en mer rund finne over mens hannen har en litt lenger som er litt mer spiss , de kan jage hverandre for de kan være territoriale
Tror nok at det var stress fra dyrebutikken som var det hele. Nå går de godt overens med hverandre. De andre fiskene var heller ikke noe problem. Begge to har blomstret opp i fargene og er kjempeflotte! Har også anskaffet noen flyteplanter som ble veldig populære blandt alle.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap