Tetra test set

Hei
Kjøpte et tetra test set for en tid tilbake, men det jeg lurer på er denne no3 testen dems, og dette pulveret som følger med, etter ca 4-6 tester er det tomt for dette pulveret, selv om det er mye igjen på flaskene som skal blandes inn.
Hva slags pulver er dette? Og går det ann å få kjøpt dette løst?
Det var rart, det skal holde til 45 tester etter reklamen. Sikker på at du ikke har brukt for mye ?
Tror ikke Tetra selger reagenser separat.
Dette var det som fulgte med, en bitte liten beholder med et sølvfarget pulver. Har brukt medfølgende måleskje som også er bitteliten. Så kan ikke skjønne å ha brukt for mye der heller.
Jeg har tatt en del tester, og har masse pulver igjen. Tror flaska med væska blir tom før pulveret.
Det er zinkpulver, og det skal bare brukes bitte lite i hver test. Det er bare en liten fordypning I pinnen som følger med, og en dose av dette I hver test. Enten var det alt for lite pulver I testen (og da ville jeg klaget( eller så har du brukt alt for mye i hver test.
Jeg ser også at jeg har pulver igjen når det er tomt for veske.
Jeg har samme test settet, og gjorde samme feilen. Det følger med to målerskjeer med settet. Det er her jeg surret, da det ikke står hvilken skje som skal brukes.
Den hvite skjeen er til andre doseringer.
Det er den blanke skjeen med bare en liten fordypning i du skal bruke til sink-pulveret.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap