Trenger hjelp av flinke folk!

Hei!
Jeg er ikke sikker på om denne tråden egentlig skulle hit, men det var det nærmeste jeg kom.
Lillesøsteren min har bursdag om noen få dager og jeg vil gjerne gi henne fisk.
Hun har nemlig fått akvarium for 2 uker siden!
Jeg må ha noe smått og enkelt!
Hun har 60l og ca 25 grader i vannet.

Hun vil gjerne ha indianerplaty, men det har jeg ikke sett her i Bergen, med "kule" farger
Hun vil gjerne ha noe sånt som dette (bilde)
Hun er glad i striper og mønster, og en kjedelig guppy hunn TIL er ikke interessant.
Blå er favoritt fargen hennes!

Takk for alle svar på forhånd

Klem Runa
Levende dyr er en dårlig gave synes jeg. Gi henne heller gavekort eller penger, så kan hun velge selv.
Og for å velge fisk trenger man mer enn bare temperatur og antall liter. Ph og gh er viktig, så fiskene kan få et vann dem trives med. Det er da mindre sjanse for død og pine.
Karet må kjøres inn før dere har fisk i. To uker er ikke nok.
Vel! vi har fisk i begge karene allerede!
Og de lever som bare det!
I de fleste dyrebutikkene jeg har vært i så er det mulig å spørre i kassa for å få dem til å bestille fisk som du vil ha, så lenge de ikke er veldig uvanlige og sjeldne. Du kan jo prøve å høre etter om dette? Hvis ikke så er det jo fint mulig å se på annonser om fisk som selges både på akvaforum og andre plasser på nettet
RunaFish
Vel! vi har fisk i begge karene allerede! Og de lever som bare det!


Anbefaler at du/dine forelder leser igjennom her før dere tilfører flere fisker, så slipper der en mulig katastrofe med fiskedød og unger som blir veldig lei seg når deres nye "kjæledyr" dør.

Bare ment som et godt råd for et fremtidig positivt akavriehold

Mvh Terje
To uker er kort, og da flere oppleve at ting blir problematiske. Les mer om innkjøring av filter, det tar tid å etablere bakteriekulturene som må til. Les også om rengjøring av filter (ikke aktuelt enda, men pass på så ikke innkjøringen må gjøres en gang til...)

Lykke til med en hyggelig hobby!
Helge H
To uker er kort, og da flere oppleve at ting blir problematiske. Les mer om innkjøring av filter, det tar tid å etablere bakteriekulturene som må til. Les også om rengjøring av filter (ikke aktuelt enda, men pass på så ikke innkjøringen må gjøres en gang til...) Lykke til med en hyggelig hobby!



Nå er det 3 uker siden da hehe!
men jeg forstår hva du mener!
takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap