Varmekabel for terrarium i akvarium?

Hei, kan denne varmekabelen brukes i akvarium? eller er denne kun til terrarium? Det står at det er IP grad 67.

Så langt jeg kan skjønne og ifølge bruksanvisningen er varmekabelen vanntett, men det står ingen ting om å ha den i et akvarium. Kan jeg bruke denne?
Du nevner at den er gradert til IP-67, da ligger jo svaret ganske lett tilgjengelig der?
Ingress Protection (IP) 67 er nest høyeste grad. Første tall (6) er støvtoleranse med en skala på 0-6 hvor 6 er best. Andre tall (7) er fukttoleranse med en skala på 0-8 hvor 8 er best. 67 vil da si 100% støvtett og vil tåle vann ned til 1 meters dybde.
Så svaret er at denne kan du bruke i et akvarie.
Folkens, vær litt forsiktig med god råd her! Det som Dinnaz råder her er rett og slett farlig!

http://no.wikipedia.org/wiki/IP-systemet

Andre siffer "7": Ingen skadelig virkning ved kortvarig neddykking i vann (15 til 100 cm i inntil 30 minutter)

Så IKKE bruk den til permanent oppvarming i et akvarium!
Okay.. Dette sto ikke i boka mi altså... Og er tydligvis rusten her!
Jeg beklager så mye da i tilfelle og retter en liten takk til Pfiffikus25..
Beklager at jeg var litt "streng", men det kunne ha vært "spennende" med den etter en liten stund.

Fiskene tar ikke skade, da de er ikke jordet, men vi mennesker står jo forhåpentlighvis med begge bein på jorden og da går det fort at strømmen går opp i armen og gennom kroppen.

Mvh Wolfgang
Ringte butikken og ble fortalt at denne fint kan brukes i akvarium, å at det bare er innpakkningen som er anderledes i forhold til den andre varmekabelen som samme leverandør selger.

Er dette noe jeg kan slå meg til ro med? Har en litt usikker magefølelse.
Andey
Ringte butikken og ble fortalt at denne fint kan brukes i akvarium, å at det bare er innpakkningen som er anderledes i forhold til den andre varmekabelen som samme leverandør selger. Er dette noe jeg kan slå meg til ro med? Har en litt usikker magefølelse.

En Ip merking varierer jo ikke gra leverandør til leverandør. Tror ikke de i dyrebutikken er helt klar over hva de prater om..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap