Oppgradering til 240l

Har en del spørsmål angående hva som bør gjøres når man kjøper brukt akvarie.
Hva burde jeg sjekke før jeg kjøper og sånne ting? Er relativ fersk på akvarium.
Lurer på hva som er et gunstig møbel for et slikt akvarium(utenom akvariemøbel)?
Har fått med meg at ikea er ikke tingen pga vannskader over lengre tid og lignende.
Er det noen type forsikring man kan ha i tilfelle det skulle gå vest sånn med tanke på at jeg leier leilighet?


Inaktiv bruker
Et 240-liter akvarium veier MYE når det er fylt opp, så møbelet det skal stå på må takle den vekten. Jeg har selv et 160-liter akvarium som veier ca 110 Kg FØR vannet, så totalvekten er ca 250 Kg med vann, et 240-liter akvarium vil nok veie ca 350-400 Kg med grus, pynt, røtter og vann.
Forsikring dekker ikke noe hvis du ikke har møbler beregnet for akvarium, det var beskjeden jeg fikk fra mitt selskap.
Ved kjøp av brukt akvarium må du sjekke silikonen at den er myk og ikke hard og sprø, er det dype riper kan dette gi deg problemer ved at glasset sprekker siden det er svakere i sprekken, tenkt på hvordan glass kuttes, et lite rift med diamant som så vidt synes så knekker glasset.
Sjekk at det tekniske fungerer hvis det følger med.
Takk for nyttig svar.
Ble ikke et brukt et likevel da forsikringen vi har kun dekker om vi skaffet det nytt med kviteringer osv.
Så da ble det litt dyrere innkjøp men da er man på den sikre siden =)
Inaktiv bruker
Jepp! Det er helt klart. Gratulerer med nytt akvarium. Hvilket kar ble det?
Arthemis
Ble ikke et brukt et likevel da forsikringen vi har kun dekker om vi skaffet det nytt med kviteringer osv.


Hvilket forsikringsselskap er dette?
Har selv et brukt akvarium, men det har ikke falt meg inn at forsikringen ikke skulle dekke dette. På den annen side hadde det jo vært kjekt med en god grunn til å oppgradere til noe nytt å større.
Takker ^^
Det ble en jewel rio 240l.

Var i kontakt med Trollforsikring som krevde kvitteringer
Selv om Storebran var ikke så ille uten alt det styret, de vil også ha bevis på kjøp men det kan man få når man kjøper brukt også.
De dekker vannlekkasje fra akvarium og vannseng i samme innboforsikring.

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap