Oppstart av nytt akvarium

Eg veit det er mange trådar om temaet allerede, og eg har no lest veeeeldig mange av dei, men eg fann ikkje heilt svar på det eg lurer på.

Eg har nettopp kjøpt meg nytt (brukt) akvarium på 350l. Det har vore i bruk til dagen eg henta det, so eg veit at det er tett og alt det der. "Problemet" er at eg aldri har hatt eit so stort akvarium før og ikkje heilt veit korleis eg skal sette det i gang (dei eg har gåande no er 90l og 200l).

#1 Med akvariet fekk eg varmekablar. Eg skjønnar at dei skal i botnen før sand Korleis skal eg bygge opp etter å ha festa varmekablane? Eg har bl.a corydoras som skal over i nye karet, so eg har kjøpt heilt fin sand. Det eg tenkte var å kanskje ha litt grovare sand/grus nederst, og bakerst, sånn at røtene til plantene får bedre feste. Treng eg noko gjødsel nedi der? Eg har gjødselkuler, men eg har lese fleire plassar at nokre av dykk har i eit lag med substrat for planter.

#2 Filteret i 200l må byttast. Eg har ei innvendig pumpa (ikkje eheim, men den andre vanlige typen som eg ikkje hugsar namnet på akkurat no). Uansett er det 2 avlange filter i den. Eg lurte på om eg kan bytte ut den eine gamle og setta den saman med filteret i 350l under innkøyringa. I 350l er det óg innvendig filter bygd inn i akvariet.


Fleire spørsmål kjem nok når eg får akvariet på plass, og får gått gjennom dei 2 store pappøskjene med utstyr eg fekk med. Det er bobler, ekstra filtrering, filter, ledningar og ekstraledd til gudane veit kva
#2, kanskje et Fluval filter? Det har to lange filtersvamper i "magasinet".
Ja, skift kun ett av gangen, og start det gjerne med å kryste det lett sammen med det gamle mediet. Det gamle kan gjerne brukes sammen med ett under innkjøring, så får du en fin "kick start".
Fluval er det, ja Takk! Hjernen er for full av oppstartspønsking.

Da gjer eg det
Jeg hadde ikke brydd meg med å montere varmekablene, men det er smak og behag.
Om du trenger nærings-substrat under bunnlaget kommer litt an på hva slags planter du akter å ha...enkle stilkplanter eller rosettplanter med stort rotnett. De sistenevnte (som f.eks. sverdplanter) trenger å få næringen sin gjennom røttene, så til disse kan man enten ha næringssubstrat eller bruke skikkelige næringskuler under røttene.

Å legge grov grus under fin sand kan lykkes...men det som skjer over tid er at mindre korn faller ned mellom de store. Slik vil gruse komme til overflate...og sanden havner etterhvert på bunnen.

Var litt uklart det der med filteret som allerede finnes i det nye karet. Skal du fjerne det helt, eller mener du bare at filtermediene må byttes ? Uansett syns jeg det høres rart ut med et innvendig filter i et så stort kar, men det er kanskje et Juwel-kar ? Personlig ville jeg aldri hatt noe annet enn et godt utvendig filter i 350 liter.
Godt poeng det med sanden Da held eg meg til den fine. Får tenka på varmekablane. Har ein del sverdplanter i 200l og dei har rotsystem i heile akvariet. Der brukar eg gjødselkuler so da funkar el samme opplegget i 350l.

Ang filteret so er filtermaterialet i 350l nytt, medan det i 200l må byttast. Det var derfor eg tenkte å ta det eine filteret frå 200l og putta det saman med det nye i 350l i oppstarten. Filtersystemet i 350l er "bygd inn" i ein glaskasse bakerst på eine sida i akvariet. Ikkje heilt sikker på korleis det fungerar enno sia akvariet står i bilen, og pumpa er demontert i ein boks...
Da har eg gått gjennom boksane med utstyr eg fekk med. Der har eg:

-nytt og ubrukt utvendig filter av type JBL CristalProfi 250

-brukt utvendig filter av type EHEIM professionel

-brukt innvendig filter av type JBL CristaProfi i80

-varmekablar av type dennerle (?). I bruksanvisningen står det at den typen eg har held ca 3° over romtemp.

-lufte/boblesystem. Den eine står det Rena Air 400 på, den andre står det Rena Air 200 på, nr 3 står det Elite 799 på og den siste står det ingenting på. Eg trur i allefall dei er til luft...det ser sånn ut.

-ein drøss med smådeler eg kan ha bruk for

-ein drøss med smådeler eg ser har høyrt til ting eg ikkje finn att i bruksanvisningane eg fekk med

Da var spørsmål #3: Korleis skal eg kombinera desse pumpene/filtera? Har sjekka litt på nettet, og aleine er dei vel eigentleg for små for akvarium på 300-350l?????



Vurderar forresten å ta vrkk "glaskassen" inni akvariet
JBL CristalProfi 250 er ok til et kar på rundt 100 liter. Mulig det går greit å bruke dette og Eheim filteret samtidig på 350 liter - alt etter hvilken kapasitet Eheim filteret har.
Veit ikkje kor mange liter Eheimen er til. Det står berre professionel på pumpa... Får sjå om eg finn den på nettet. Spørs om sikringskapet blir so glad viss eg har for mykje straum på. Time will show. Det går vel greit å bruka begge to i oppstarten og heller kjøpa ei større pumpa om litt
Disse pumpene bruker ikke mye strøm...ikke mere enn en liten lyspære (som regel mellom 10 og 25W).
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap