- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Lite akvarium
Lite akvarium
Postet 01.04.15 kl 22:54
Killi, for eksempel.
Du kan ha Nigeriakilli eller Klovnekilli. En hann og to hunner, for eksempel. De er kule
Postet 01.04.15 kl 23:35
Endret: 01.04.15 kl 23:35
Postet 02.04.15 kl 00:26
Postet 02.04.15 kl 09:05
Postet 03.04.15 kl 15:54
Dvergrasbora er stilige ja. Tenkte litt på å bruke det som fødestue for et par-tre damer også ja, men dette er kanskje ikke stort nok til å huse f.eks. to - tre platyer med yngel (og ingen andre)?
Nå viser det seg imidlertid at ene jentungen min kanskje vil ha kampfisk (ungene er medbestemmere i fiskeverdenen min), så da blir det muligens det likevel. Da er det jo å finne ut hvem som kan ta seg av algene sammen med en sånn...De kan vel kanskje kverke/spise reker og det blir vel for smått for annet enn muligens et par-tre ottoer i beste fall?
Nå viser det seg imidlertid at ene jentungen min kanskje vil ha kampfisk (ungene er medbestemmere i fiskeverdenen min), så da blir det muligens det likevel. Da er det jo å finne ut hvem som kan ta seg av algene sammen med en sånn...De kan vel kanskje kverke/spise reker og det blir vel for smått for annet enn muligens et par-tre ottoer i beste fall?
Postet 03.04.15 kl 23:35
Postet 03.04.15 kl 23:57
Postet 04.04.15 kl 00:24
Fæskelinemen dette er kanskje ikke stort nok til å huse f.eks. to - tre platyer med yngel (og ingen andre)?
Problemet med å ha flere mødre er at de spiser egen/hverandres yngel, så da måtte du ha skilt av inne i karret. I tilegg til å funnet en gjemmested til all yngelen. Hvis du skal sperre av så mye i et lite kar så vil det jo nesten bli som en liten fødekasse du har i akvariet, å da er kanskje poenget borte med eget fødekar som er så lite. Men hvis du går for føde-akvarium-ideen ville jeg ikke delt den opp i mere enn 2 'rom'. Dette kan du enkelt gjøre med enten hov netting, eller blå filtermatte. (den vil vell også fungere som et filter etter 3 ukers tid i karret, hvis jeg har rett?)
Postet 04.04.15 kl 16:06
Postet 04.04.15 kl 18:05
Postet 04.04.15 kl 21:22
Postet 07.04.15 kl 10:06
Har lyst på stjernedanio, men det har de ikke der jeg helst vil handle. Tror jeg da. Ikke så godt å se for de hadde litt store, godt beplantede akvarier til fisken (og sist jeg var der og tittet hadde de en ikke-så-flink ansatt, så jeg gadd ikke spørre da han måtte løpe opp i 2.etasjen med alle spørsmålene mine. ) Fikk dårligere oversikt, men fisken har det sikkert mye bedre. Var på Buddy og tittet og syns liksom de hadde så mye mere fine fisk der, men det slo meg jo at de hadde fiskene i nakne, opplyste, kundevennlige små "utstillingskar".
Postet 07.04.15 kl 23:24