Små røde dyr/insekter

Skulle feste noen planter i lillekaret mitt så oppdaget jeg små røde dyr på deler av pumpen og på flyteplantene. Har en rar pumpe men legger ut bilder så dere kan se! Den røde flekken har aldrig vært der. Er det normalt? Er de farlige for fiskene? Bør jeg fjærne fiskene? Hvordan bli kvitt de? Fysj de er ekle! :p
Er du sikker på det er dyr? Rører de på seg?
Veldig vanskelig å si noe utifra bildene, ble litt små. Har aldri sett noe lignende før altså med den fargen, men på bildene ser det mest ut som en form for alger spør du meg.

Bump: tror jeg så på feil, mener du de små rød-brune prikkene? Jeg har hatt noe lignende for noen år siden, å de hoppet når jeg rørte på planter eller kom for nærme. Tror det er en form for vannlopper kanskje, mine forsvant ihvertfall av seg selv etter hvert. Et tips er å rengjøre rundt kanten på akvariet med litt eddik. Eddik steriliserer og er ufarlig i akvarium. Det vill endre ph vis du får for mye i vannet, men bruker du papir eller klut med litt eddik på går det helt fint. For å få bort eventuelle gammel mat, døde planterester, alger eller annet de kan leve på.
Takk får svar! Ja er de små rød/brune prikkene, har ikke sett de hoppe men de rører på seg. Skal prøve å rengjøre med eddik på alle delene såm er over vann ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap