Spiser otto andres yngel?

Hei, har sett og vurderer å kjøpe inn en liten gjeng med otto til et kar med sajica ciklide yngel, hvordan vil dette gå?

Alt av informasjon står det at de er algespisere, men kan de finne på å ta noen av små tassene mine også? eller er det _kun_ alger de tar?

evt andre algespisere jeg kan ha sammen med yngel?
Som hovedregel kan man si at alle spiser alles yngel - bare de passer inn i munnen.

Stephan
Stephan Sandemose
Som hovedregel kan man si at alle spiser alles yngel - bare de passer inn i munnen. Stephan

Takk for svar, men var i grunn ikke ute etter et så 'åpent' svar.

Jeg kjenner ikke til arten otto, men trenger noen røvere til å ta algene jeg har i et yngel kar på 120 liter. Derfor jeg lurte på om hvilken erfaringer andre hadde med otto og om det var vanlig at yngelen ble borte med disse i karret?

Det er godt med alger og karret står i sollys noen timer på morningen da sola står opp, så det kommer veldig raskt alger her. Så jeg antar at matmessing vil de ikke lide noen nød.
Har aldri opplevd at ottoer er trussel for verken egg eller yngel enten det er corydoras eller ciklider. De er nok kun en trussel mot ferske alger.
Hei, jeg har 10 stk Ottoer i mitt ynglekar, sammen med ett par ynglene Dvergciklider.
Har ikke observert at Ottoene bryr seg om egg, eller yngel.
Supert! Var nemlig det jeg håpet på. Da blir det å finne en dyrebutikk som selger disse. Gleder meg til å få de i hus!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap