På scratch, igjen. hvor mange kan jeg ha?

Hei! vet det er flere som spør om dette. Jeg har for endte gang startet opp med akvarie igjen, jeg fikk et akvariebord (altså et lite bord med akvarie nedi) Jeg satte det opp og kjøpte meg fisk. men nei, så lett var det ikke, det lekker, og måtte ha et midlertidig akvarie, jeg har et på ca 60l selv, men synes dette er litt lite, siden jeg har 10 neontetra, 7 sebrafisk og 2 dverggurami. Og jeg vil ha mer stim fisk, og kanskje et par dvergurami til. pluss en malle eller to hadde vært fint, så i stedet for å sette opp 60l lånte jeg et akvarie av en kamerat, (jævlig stygt for å ha sagt det) jeg er super misfornøyd med det pga dets utseende. Kan jeg sette opp mitt lille, eller burde jeg uansett kjøpe meg et større? halve sjarmen i akvariet er jo selve møbelet for min del, (ja, litt krevende perfeksjonist....)

Jeg har også en gravid neontetra, hvordan går jeg videre på dette? Skal a være sammen med de andre, eller skal jeg sette opp "verpekasse"?
Siden du har såpass mange fisk (iforhold til en 60 liter) burde du fortsette med den du lånte og enten kjøpe nytt større akvarie eller selge fisk. Hvis du selger kan du sette opp 60 literen og ha noen av fiskene i. Men midlertidig bør du holde fiskene i den du låner.
Hensynet til fiskene må jo gå foran estetikken, syns jeg. De må ha et kar som er stort nok, så hvis du ikke får møbelkaret til å fungere bør du heller bytte ut det "stygge" karet etter hvert.

Tetraer er eggspredere, de leker blandt planter og bryr seg mindre om hvor eggene havner eller hva som skjer med dem. De spiser sine egne egg med god apetitt. Man kan få avkom ved å sette noen lekeklare fisk i et eget eggleggingskar, og så fjerner man dem når eggene er sluppet. Det er ikke særlig sannsynlig å få avkom i et selskapskar.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap