Trenger noe veiledning..setter pris på hjelp;)

Halla! Jeg har starta med aqua hobby for en tre mnd sia nå... Mye har skjedd på kort tid... Hehe jeg har hatt relativt stabilt vann og hvit prikk par ganger allerede... Jeg tenkte hvis jeg bare ramser opp hva jeg har kan dere dele meninger med meg om hva faen jeg egentlig holder på med... Har en 180l tank, ca. 160l vann. Har den fineste råda sand og en del planter.. med bl. A. 9 grønne rasbora, 3store og 2-3 små kuhli åler, 14 sorte fantom tetra, 12 corydoras sterbai, 5 amazonas reker.. 5 posthorn snegler.. En regnbue labeo, en gul albino ancistrus og et par sommerfugl ciklider. . Har jeg for mye fisk ? Kan jeg ha mer ? Er den fineste sanda pes å forholde seg til? Jeg har fått sorte flekker på noen a. Plantene.. Lyset er alltid på i ti timer... 24grader. .. PH mellom 6,4 og 6,8 kh på ca. 6 gh på ca.6-7 eheheim pickup filter 2012... Fiskene har begynt å Gispe etter luft på toppen nå... Faen... Fyr løs ..
Hvitprikk er en parasitt som angriper svekket/syk og/eller stressa fisker, noe som tyder på at vannet ikke er så stabilt eller optimalt.
Hva tester du vannet med? Hvilken rutiner har du på rens av filteret filteret? Har du teste vannet for ammoniakk og nitritt? Hva ligger i såfall?
Personlig mener jeg du har nok fisk. 45 fisk og 10 "skalldyr".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap