Litt hjelp og gode råd ?

Jeg har et 30l kar, vil oppgradere litt så jeg har fått 180l kar.
Tidligere eier hadde slik plante plakat bak, og da jeg fjernet denne så jeg vannmerker der, utvendig (kalk vil jeg tro). Dekker ca 20% av bakveggen.

Jeg har prøvd glassspray, sitrusrens, eddik (7%), mrmuscle keramikk, sitron skiver, og en multismuss fjerner. Jeg har gnikket med klut, papir, svamp (fin og ru side), spylt med vann, ventet osv...og merkene er forsatt der.

Oppsettet mitt blir i en hylle og da vil jeg ha innsyn fra begge langsidene. Noe som vil se bedre ut, uten disse merkene.

Noen tips til hva i huleste jeg kan gjøre ?
Stått i 3 dager nå..

Morten
Du kan prøve å bløte flekkene i hvit eddik en stund først, og så strø på natron. Jeg ville lagt ned karet, lagt på tørkepapir og dynket med eddik, og ventet en time eller to før jeg tørket vekk ediiken og hadde på natron.

Hvis selve glasset er blitt grått, har det skjedd kjemiske reaksjoner i glasset og du vil ikke klare å reparere det.
Jeg har nå dynket karet i eddik..venter noen timer , tørker vekk (helt tørt ?) eddiken og strør natron over (type bakepulver )? Virketiden til natron...skal jeg skylle alt vekk etter en angitt tid ?
Det er ikke så farlig om du ikke får vekk all eddik, tørk sånn noenlunde tørt. Helst ikke bruke bakepulver, da dette inneholder litt mer klumpemiddel enn natron. Ikke la natron sitte på mer enn 2-3 minutter...tørk og skyll.
Det gikk skeis..det er der for å bli..
Noen som har 180-200l som de ikke trenger ?
Da er det garantert forandringer i selve glasset. Synd !
Hvis du er litt detailer bilmessig, kan du jo prøve en runde med DA-maskin og for eksempel Ultimate Compound?
Tviler på at det blir pent, men det går jo an å prøve, med en fin pad. Jeg ville nok ikke brukt noe Meguiar-produkt, imidlertid...
Tenkte på glass polering, rubbing som en siste mulighet .. men hvis ikke det går så er det anskaffelse av et nytt kar. Takk for gode forslag
Tilfeldig bekjentskap
© kjell begby
Reklame for plussmedlemskap