Flytende slørhale

Hei, når jeg kommer bort til akvariet så svømmer han så han er nok ikke syk ned men når han slapper av så flyter han med en gang opp til overflaten. Det ser også ut som at han blør oppå ryggen, jeg tror det kan være at når han presser seg forbi bladene så skraper de litt på han.

Kan han ha skadet seg på bladene? I så fall hva kan jeg gjøre med både det og at han flyter opp?
Grunen til at slørhalen flyter opp er at den har svømmeblære problem trolig pågrunn av feil for.det å få rikti for til slørhalen her i norge er omtrent håpløst desverre. Det dei trenger er pelets som synker med en gang det eg bruker er Saki-Hikari fancy goldfish. Noe som kan hjelpe fisken din er erter, kjøp frosne erter ta et par styker i en kopp med litt vann ha dei i mikroen i ca 1min. Ta bort den yterste hinna på erten og gi kjernene til gullfisken. Om fisken er liten så knus ertekjernene litt. Husk at gullfisken trenger litt variasjon i fore inn i mellom. Kok noen spinat blader og fes dei til glasse med magneter så kan gullfiken nappe av biter, frosne blodormer er dei også veldig glade i. Desverre kan gullfisken vere ganske klønette og skade seg lett på spisse ting og planter i akvariumet derfor er det viktig og tenke på det når man innreder. Og for all del ikke ha gullfisken i en gullfiskbolle! Gullfisken trenger et godt filtrert kar og luftpumpe..
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap