Oppsett i et 250 l.

Hei! Eg har et 250 l. akvarium som eg har hatt noen gullfisker i men nå vil eg gjøre det om til et selskapsakvarium med ulike arter i og håper eg kan få noen gode råd.. Nå er det kun 2 blå dvergguramier og 1 eplesnegle og noen planter. Eplesnegelen skal flytte tror eg men guramiene vil eg ha der. Det eg ønsker er å ha en liten stimfisk som blir max ca3 cm som holder seg fint i stim så lurer på om Danio kan vere en ok stimfisk i et sånt kar? Så må eg ha et godt tim som rydder opp matrester og algerog, kaskje eg bør ha noen som roter litt i sanden også? Og noen andre fisker men eg vil ikke ha fisker som blir så veldi store. Håper noen kan gi meg gode råd om hvilke fisker eg kan sette sammen i akvariume mitt. Også lurer eg på om eg kan bruke drivved fra saltvann i akvariume?
Det kan være av interesse å undersøke fiskebasen her på forumet . Her kan du søke opp fisker med utgangspunkt i vannkvalitet og størrelse på kar. Mye god informasjon og flotte bilder samt at det også er laget et oppsett med akvarievenner til hver fiskeart. Dette kan gi en indikasjon på hva du kan tenke deg. Også mye god inspirasjon å hente ut ifra andre brukeres akvarier.

Kan være lurt å gi informasjon om hvilket kunnskapsnivå du har og hva slags vannverdier for å gi en pekepinn på hvilke fisker du bør tenke på å ha.
Må rette på dette med en gang : "Akvarievenner" må IKKE sees på som noen som helst anbefaling om at fiskearter passer sammen. Det er kun en databasert oversikt oversikt over hva folk har funnet på å putte i samme kar. Og noen av kombinasjonene der er helt hårreisende

Men som alexandernk sier, vi kan vanskelig anbefale noe som helst uten å vite hva slags vannverdier du har.

Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap