Ka vil dåke anbefale rundt foring av fisk?

Inaktiv bruker
Eg veit jo at dei i dyrebutikken ikkje alltid veit kva dei snakke om når da kjeme til akvariehold. Eg har lest nåken trådar her inne om foring av fiskane, men eg tenke at dåke med erfaring kanskje kan gje nåken meir presise råd om saken.
Ka slags for er best? Kor mykje og kor ofte skal dei ha mat?
I naturen spiser fisk litt hele tiden og lar sjelden en mulighet til mat gå fra seg. Det naturlige er derfor å mate lite, men flere ganger om dagen. Mange mater kun 1 gang om dagen, og det går forsåvidt greit nok. Men sjansen er da større for at de overspiser og får fordøyelses-problemer. Selv mater jeg to ganger daglig....yngel/ungdom får mye oftere. En dag innimellom får de ingenting, for å kunne tømme tarmene. De får ikke mer mat enn de spiser opp i løpet 5-10 minutter. Den som bruker flakfor bør gi enda mindre, da dette lett kan svelle i tarmene.

Hva slags mat du skal gi, avhenger litt av hva slags art(er) det dreier seg om. Men ingen arter bør mates med det samme dag ut og dag inn...variasjon i kosten er like viktig for fisk som for mennesker. Dette vil som regel bety en sammensetning av ulike tørrfor/tabletter og forskjellige typer levendefor (frossent).
Inaktiv bruker
Me har jo botia, maller og nåken titteybarber. Ka slags for bør eg be om når eg skal kjøpa meir? Det eg har no er tablettar og flaktablettar. På pakkane står da at man skal bruka 2-3 tablettar nåken gongar om dagen, men eg syns da høyres mykje ut...
Tilfeldig bekjentskap
© © SIMONSEN @ ENGDAL
Reklame for plussmedlemskap