Bytte av pumpe/filter?

Heisann.
Me har biobox2 pumpe/filter i karet vårt, men eg har lest litt rundt og skjønt da at detta ikkje er av dei beste. Eg har idag sett at me har nåke "snerk" i overflata på vatnet i karet og lura på om da kanskje er pumpa som gjere for dårleg jobb? Er da nåken pumpe dåke vil anbefala å bytta til? Vattenverdiane er fine med pH 7.5, NO2 0 og NH4 under 0.05. Me har jo ein malle som virka litt pjusk for nåken dagar sidan, men den har kommet seg og virkar kvikkare...
Hei!
Hvis du har lite bevegelse i overflata så kan det oppstå litt "snerk".
Du kan prøve å justere utblåset fra filteret (hvis det er justerbart) slik at vannet strømmer mer mot overflata.

Om jeg skal anbefale noe filter, så kommer det litt an på om du skal ha utvendig filter eller om du skal fortsette med innvendig.
Går du for innvendig filter vil jeg anbefale Eheim Biopower 240, og skal du ha utvendig filter så kan du gå for f.eks Eheim pro3 250.
Takk for svar! Jeg satt akkurat og leste om proteinhinne og tenker at det er det jeg har her. Har gjort som du sier og snudd utblåseren fra filteret slik at det så vidt bryter vannoverflaten og gir større bevegelse i vannet. Ser faktisk ut til at det hjalp med en gang!
Tilfeldig bekjentskap
© Cecilie Isaksen
Reklame for plussmedlemskap