Stressa kampfisk?

Hei!
Jeg kjøpte meg en liten rakker av en Kampfisk/Betta for bare noen dager siden. Den har god plass, fine omgivelser, riktig vann og temperatur og alt det der.

Det jeg er litt bekymret over, er at den av og til (noen ganger med et par minutters mellomrom og andre ganger kun en gang og to i timen) omtrent "angriper" glasset i akvariet. Ser ut som om han napper etter noe, og han gjør veldig bråe bevegelser. Leste et sted at de angriper sitt eget speilbilde og at dette kan slite ut fisken - er det dette som skjer her? Er det farlig for fisken min?

Har prøvd å snu og flytte på akvariet for å stenge ut mulig gjenskinn, men det virker ikke som om det har noen effekt. Det skal sies at når han ikke danser langs glasset, svømmer han på kryss og tvers, mellom planter og under stein og ser riktig så avslappet ut.
Håper noen kan roe nervene mine, hehe, eventuelt komme med tips til hva jeg kan gjøre for at han skal trives enda bedre.
Så lenge han ikke gjør det hele tiden så ville jeg ikke bekymret meg. Om det er ett spesielt sted han driver med dette så kan du prøve å feste ett hvitt ark på utsiden av glasset. Det vil dempe refleksen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap