Hvilket utstyr skal jeg kjøpe?

Heisann alle sammen!

Dette blir min første post i dette forumet, og håper på mange gode svar

Jeg har netopp begynnt å bygge mitt eget akvarie, jeg har aldri hatt akvarie før, men har en far som har hatt det tidligere. Jeg er nesten helt blank på hva jeg skal gjøre men har funnet ut av littegranne..

Grunnen til at jeg bygger selv er fordi jeg må ha den på spesifikke mål for at det skal passe der jeg skal ha det, og jeg synes det er morsomt å gjøre alt fra bunnen av selv. Jeg har valgt å bygge i Plexiglass siden jeg har tilgang på det via jobb... Har limt kassen sammen nå, så blir den forsterket med tynne alulister i alle hjørner. Yttermålene på kassen er B20cm, L80cm og H65cm. Det bygges i 10mm akryl. Blir ca 80 liter vann.

Det jeg lurer på er hva slags komponenter jeg skal ha i akvariet for at det skal fungere best mulig etter mine krav, filter må være innvendig, ettersom jeg ikke har plass til å sette det utenfor. Har dere noen tips til hvilken pumpe jeg skal velge? Vil ha en som er så slank som mulig ettersom at akvariet er ganske smalt, og jeg ønsker det skal vises så lite som mulig. Varmekolbe er jeg også usikker på, hvor mange watt må den være på? Ellers skal jeg legge ledbelysning i lokket med timer for døgnrytme. Jeg vil ha rundt 24 grader i vannet mtp fiskene jeg skal ha.

Har dere noen spesifikke pumper å vise til, pris er ikke så viktig, funksjon og form foran pris!

Andre elementer jeg må få inn?

Legger ved noen bilder av Akvariet som det står foreløbig.
Plussmedlem
Hei.
Du kan jo sjekke ut Fluval sine innvendige filtre.
Når det gjelder varmekolbe så kan du lese denne tråden.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap