Sette opp 2 nye selskaps-akvarier

Hei.

Skal sette opp 2nye akvarium på rommene til gutta mine på 5 og 8år. Har jo holdt på med akvarier siden jeg var liten selv, men lenge siden jeg har satt opp små selskaps-akvarier så hører litt med dere:

70liter:
2x Ancistrus
6x Guppy
Enkle og lettstelte planter

110liter:
2x Ancistrus
6x Molly
Enkle og lettstelte planter

Begge karene er av typen Juwel Rekord med tilhørende orginalfilter. Er vel plass til litt mer fisk i disse, hva ville dere hatt oppi der?

Og; Om jeg "henter inn" bakterier fra det utvendig filteret i mitt eget kar til de nye svampene i karene, hvor lang tid bør jeg vente for å sette inn fisken? Måler selvsagt verdiene før jeg slipper dem oppi, men hva er sånn ca. tid når en kickstarter filterne.
Selv om du kickstarter filtrene så må du mate bakteriene med salmi, hva tiden blir vet ikke jeg. Men har fått med meg såpass at det er ikke alltid kickstarting vil funke slik en tenkte. Så du må nok belage deg på å mate bakteriene med salmi og måle hvær dag for å være sikker på at nititten forsvinner og nitrat nivået øker for så å få ned nitrat nivået når nitrit holder seg stabilt på 0mg/l. Tiden er den den er, sikkert ikke kjekt for gutta på den alderen å ha tomme akvarier, men de får nå lære litt underveis da
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap