Hjemmelagd akvarium?

Hei!
Etter å ha lest mye på hvor stortet akvariummå være, og hva som må være i det osv, har jeg skjønt at mitt er for lite for kampfisken min (5.5liter), og vil da oppgradere det. Men jeg vil prøve å "finne" et. Jeg har nemlig sett flere somhar akvarium på 20liter som, som de har fått til ut av å kjøpe en stor vase, eller et møbel lagd av glasssom de har kjøptfra for eksempel ikea. Om jeg ikke finner noe passende kjøper jeg selvfølgelig et akvarium selv, men jeg lurer bare på om dere vet om noe som er stort nok til en kampfisk som jeg kan få tak i hjemmet mitt, eller andre møbelbutikker? For eksempel en stor vase eller noe lignende?
grunnen til at jeg vil "finne" et selv, er at jeg har sett hvor mangre som har fått til å lage et så fint akvarium, noe jeg og vil prøve. Tusen takk for svar
Her gjelder det kanskje å holde begrepene fra hverandre. Hva som er "fint å se på", og hva som er best for fisk. Mange setter desverre akvariets dekorative effekt høyere enn fiskenes helse. Minstemål for å holde noen fisk (små !) vil jeg si ligger på 30 liter, for kampfisk rundt 60 liter. Jeg tviler på at du finner noe såpass stort i form av vaser o.l. som er funksjonelt som akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap