Trenger veiledning - er redd vi har forhastet oss med å tilsette fisk i akvariet

Hei,
Jeg er ny medlem her og nybegynner. Jeg kjøpte et Juwel 200liter Lido til barna til jul og leste en del på nett (blant annet her på forumet) og forhørte meg i de to nærliggende dyrebutikkene. Jeg forsøkte etter beste evne å kjøre inn akvariet på 2 uker ut fra de rådene jeg fikk slik at jeg kunne tilsette fisker lille julaften(siden barna skulle ha mest glede av det-de er 2 og 6 år). Etter dette har jeg forstått at jeg har gjort en feil ved å ikke bruke salmi metoden som er godt beskrevet her på forumet, og håper å få veiledning til hvordan jeg kan gjøre det beste for fiskene våre til akvariet er innkjørt. Nedenfor lister jeg opp "situasjonen" med den informasjonen jeg har:

Oppstart: 10.12.15 (med bakgrunn, plantesubstrat/sandbunn, 5 planter, røtter, filterpumpe, varmekolbe og 2 x lysrør) Ble ikke tilsatt salmiakk, bare litt fiskefôr.
Første vanntest: 23.12.15. (Med jbl strips i butikk. Alt Ok- klart til å tilsette fisk sa de...)
Tilsatt fisker: 23.12.15 (10 kardinaltetra, 2 perlegurami)
Første rens: 28.12.15 (slamsuger, lett vask av glass, byttet 25 % av vann, tilsatte aquasafe)
Tilsatte mer fisk: 28.12.15 (3 corydora, 1 algespiser, 1 reke, 1 guppy)
Vanntest hjemme: 28.12.15 (kjøpte jbl teststrips med app for Mobil. Alt innenfor grønn sone)
02.01.16: besøkte Akvariemagasinet på Alnabru. Fikk beskjed om å kjøpe flere hurtigvoksende planter. Ble kjøpt 3 stengelplanter og plantet samme dag. Kjøpte også 3 platyer.

Jeg har nå brukt de siste kveldene på å lese mye om dette og begynner å innse at jeg sikkert har gjort en stor feil med å tilsette fisk etter bare 2 uker. Jeg har også skjønt at teststrips ikke er så bra og kommer til å kjøpe dråpetest i morgen. Nedenfor listes verdiene avlest i dag. (JBL teststrips tester ikke NH3/4, så det vet jeg ikke)

Testverdier 03.01.16