Spørsmål angående rundt 15 liters akvarium

Hei! Jeg har akkurat skaffet meg et akvarium på 15 liter, og vet at dette er veldig lite, men jeg skal bare ha 1 kampfisk og eventuelt en liten fisk som "renser" akvariumet. Akvariumet heter Biorb, og er rundt, så det er veldig vanskelig å feste en varmekolbe med sugepropper til et rundt akvarium. Jeg har kjøpt en varmekolbe som er på 25 w. Er dette mye watt for et akvarium på 15? Er det noen som har erfaring med rundt akvarium? Og hvilke "rense"fisker finnes det som ikke er så store? Takk for svar og tips!
Beklager, men i 15 liter er det ikke plass til en kampfisk engang Er for lite dessverre. Annbefaler reker og snegler i den tanken heller.
Lord-Robin
Beklager, men i 15 liter er det ikke plass til en kampfisk engang :( Er for lite dessverre. Annbefaler reker og snegler i den tanken heller.

Tenkte å starte med en kampfisk i lite akvarium og heller flytte det over i ett større akvarium senere
Da vill jeg heller ventet og bare gått for ett større med en gang. Annbefalt minimun størrelse for en kampfisk i databasen er 60liter, men jeg ville latt den gå i 30 liter jeg da, men det er knappt det og.

Du kan lese mer om kampfisken HER
Fjernet dobbelt-postene.
Lord-Robin har helt rett i hva han sier...15 liter er helt uakseptabelt for en kampfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap