Mindre vannstrømmning i vannet.

Hei. Jeg har noen scalarer i karet mitt. Virker som det er for mye strømninger i vanner. Hvordan minske det ? Jeg har en am-top utvendig pumpe og en juwel invendig pumpe. Er det noe sted på am-top pumpa en kan minske styrken? Jeg har den invendig pumpa til å blåse i vannflata sånn at dem skal få litt ekstra luft.

Hilsen en nybegynner.
Det skal da være en regulator/stengeventil på både inn- og ut-løpssiden ? Men du må ikke strupe filteret på inntaks-siden, bare på utløpet. Og ha i bakhodet at du kan få redusert filtreringskapasitet hvis du gjør dette.
Ja,det er d jo.. Tenkte ikke på at en kunne bruke de til det.. Så dum kan mann bli.hehe. Tusen takk for svar
No problem
Bruk struping med måte...det sliter nok litt på filteret, i tillegg til mulig redusert filtreringskapasitet. Og bruk som sagt KUN utløps-siden...
Den er grei. Prøver å ser om scalarene ikke trenger å svømme så mye
Plussmedlem
Hvilket utblås bruker du nå? På AmTop følger det jo med flere utblås, blant annet strålerør. Burde ikke være noe problem å minske strømmen uten å strupe..
Jeg bruker den tuten. Syns det ble mer sirkulasjon med strålerør. Men kanskje jeg setter det feil? Er med to sånne rører.
Vet du hvordan dem strålerør nesten skal stå?
Vet du hvordan dem strålerør skal stå for å få minst mulig strøm i vannet?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap