Termometer-strips, hvordan funker de?

Jeg kjøpte nettopp en Sera Digital Thermometer strip som jeg har klistret på siden av akvariet. Dette har jo ingen "på knapp", og jeg lurer på hvordan i alle dager dette funker? Hele stripen er svart og indikerer ikke noen temperatur
Her kan det være flere ting som spiller inn:

1. Et ødelagt

2. Temperaturen i karret (Pass på at det er fylt så hele er termometeret er på undersiden av vannskorpa)

3. Stort nok. (Tenker da på gradespranget)
Det må nok vær noe i veien med dette da, det er midt på akvariet, har et innvendig termometer ved siden av som viser 25 grader, og denne stripen går fra 18 til noen og 30 tror jeg. Tenkte ikke over det, det burde kanskje ha vist temperatur i butikken og.
Ja så lenge det ikke viser noe i det heletatt så er det nok ødelagt ja.
Dette siden det innvendige virker som det skal.

Det er jo synd da, men har vært borti dette problemet selv.
Det var bare det ene heldigvis.
Så etter dette kjøper jeg flere av gangen så jeg har det på lager i tilfelle det skulle være at et er ubrukelig.

Det kan være greit å ha liggende noen i tilfelle man glemmer handle det om man skaffer flere karr.
Dem du klistrer på glasset er helt ubrukelige, de viser temperaturen i rommet og på glasset, ikke i vannet. Riv den av, kast den, få deg skikkelig digitalt termometer.
Jeg selv har ikke hatt dette problemet med at disse typene termometere måler romtemperaturen isteden for temperaturen i karret.

Et eksempel på da romtemperaturen er lav:
Temperaturen rommet viser 19 grader, mens i karret viser det 25 grader.
Selve glasset ligger på ca 22 grader.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap