Hvilket filter?

Hei!

Nå er det slik at jeg har kjøpt meg et akvarie på 60L fra finn.no, og er ikke fornøyd med det filteret som fulgte med. For meg virket dette filteret som fulgte med mer som en sirkulasjonspumpe, enn det virket som et filter i det hele tatt. Derfor lurer jeg på hvem av disse som kan fungere bra og hvem som kanskje er best.

Den ene er fra petworld

Petworld.no

og den andre er fra Bristols

Bristols.no

takk for svar
Plussmedlem
IKKE finn på å kjøpe innvendig filter fra AmTop. Jeg personlig har kun dårlige erfaringer med disse.
AT600F gir på langtnær 600l/t. Til nød 300? Filtermassen i det er til å le av og sugekoppene er elendige.
Skal du ha innvendige filter fra AmTop som yter i nærheten av det oppgitte så må du opp på AT1000Fog AT2000F. Disse er det trøkk i, men igjen er filtermassen altfor liten i forhold til forventet ytelse.

Det du linker til fra Boyu har jeg hatt flere versjoner av. Antar filtermassen på det du linker til er på 4 ganger det som er i AT600F.
Det eneste jeg hadde å utsette på disse var at filtermatten var litt for finkornet til stilen jeg kjører, men det eneste en "normal" akvarist oppnår da er bare klarere vann med mindre finpartikler i...
Men det Boyu-filteret er oppgitt til 720l/h...dvs i praksis rundt 500l/h. Likevel vil det bli en voldsom turnover i et 60-liters kar, høres mye ut for filtermedie-volumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap