Nytt akvarie (for meg) på 240 liter i går...

Kjøpte et akvarie i går med fisker og utstyr. Lang slange for tømming og tilføre nytt vann. Med kobling til dette. En pumpe som bare var under et år gammelt. Ene lysstoff rør skiftet for en mnd siden. Sand dekor og bakgrunn (to). Bare 4 planter men ca 8 planter i plastikk. SilverShaded ba meg ta vare på filter med gammel moro... Fylte karet i går, nytt vann men med urenset filter. Brukt AqaSafe, Akvarie salt i går. Temp på akvariet er nå 29. Test via strips i morgen var NO3 10, NO2 1, GH 4, KH 6, Ph 6,8 Cl 0,8. Noe jeg kan gjøre for at fiskene skal tåle transporten bedre? Et spm til... SilverShaded ga meg god informasjon på hvilke fisker som er i akvariet. Men likevel med 1000 ganger bedre bilder, vil ha hvile arter det er her. Alle virker som de godtar hverandre.
Siterer fra første innlegget ditt.
Strips test er dessverre så unøyaktig at det kan være totalt forskjellig verdi av det som er målt.
Fiskene du har Bilde en, den flate er en scalare, den andre må jeg sjekke opp, mulig acara)
Bilde to scalare
Bilde tre tigerbarbe
Bilde fire og fem er Juvelciklide

Bilde sju scalare
Bilde åtte og ni, regnbuefisk
Bilde ti tigerbarbe
Bilde 11 Pleco eller gibbiceps (så noe stuntet ut..)
Bilde 12 palettciklide han
Bilde 13 Juvelciklide
bilde 14 Gibbiceps pleco
Bilde 15 regnbuefisk
Du trenger ikke legge ut de samme bildene to ganger i samme tråd.. :P
Bluewater saltvann
Bare ville gi inntrykk av fiskene på forskjellige hold. Har nå bare 8 fisk i det nye. Sklalare og malle kan jeg klare å se. Men ciklider? Fiskene har virker som de er i harmoni. Ville bare vise flere bilder av de samme fisk for å få veiledning på hva det er. Er betatt av den med blå prikker. Fotogen og uredd. Har i 75 akvariet ca 12 rødhodetetra. Vil de bli spist opp av disse store fiskene i nye akvariet?
Takk for svar :)
Skjønner mine bilder kan gi kaos i forhold til mengde. Noen er mer fotogen enn andre. Mange foto på en fisk.
Takk for svar :) !!!
Syntes det er spennende å finne ut av ting. Ønsker aller mest å ta vare på de individene jeg har. Har en pakistan botia som er i det lille akvariet. Men han har "bøllet"med andre i akvariet. Han har vært hos meg i 4 år. Skal jeg ta hensyn til ham? Eller de som blir spist opp... ??? Han er forresten i god shape.
Art
Denne fisken har sjarmert meg bare på få dager. Søt og fotogen. (om man kan slik om fisker". Vil han momse teraer"Kan han leve lenge? Hvor stor kan han bli i 240 l akvarie
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap