- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvor mange fisker i et 12 liters akvarium?
Hvor mange fisker i et 12 liters akvarium?
Postet 06.03.16 kl 16:57
Postet 06.03.16 kl 17:40
Postet 06.03.16 kl 19:01
Postet 06.03.16 kl 20:55
Postet 07.03.16 kl 11:59
Postet 08.03.16 kl 03:42
Postet 09.03.16 kl 13:43
Postet 09.03.16 kl 23:36
..jeg starta nettopp med akvarium på 60 liter. Hadde et på samme størrelse når jeg var liten og ikke hadde peiling. da hadde jeg som foreslått over et par ancistrus og en stim neontetra(med elendige vannverdier vel og merke). Både folk og fisk er forskjellig så jeg tenkte derfor å bare foreslå et annet alternativ; en hann kampfisk og 6 corydoras på bunnen. Folk på akvaforum er (heldigvis)veldig strenge og sikkert med flere enn nok innvendinger til denne løsningen, men for min del har dette vært en mye morsommere opplevelse enn de to ancistrusene og stimen med neontetra jeg hadde da jeg var liten. Kampfisk(selv om det bare er en) er utrolig vakre å se på samtidig som de har mye personlighet i motsetning til etter min mening de fleste stim fisker. Det er akkurat på grunn av dette med de mange forskjellige personlighetene til kampfiskene at det er risky å ha dem med flere fisker da de kan bli stressa av det. Min (vel og merke) korte erfaring er imidlertid at bare det er nok stein/røtter/kokoshuler el. og en del planter(inkludert en flyteplante av no slag) går det veldig greit. Kampfisken har mange steder den kan være i fred og det har vært veldig underholdende å se på hvor han har etablert forskjellige "chille steder". Det er også veldig morsomt å se på hvordan han interagerer med corydoraene. Selv om de ikke synes å ha store interessen av han liker han å av og til ligge nede på bunnen med de, og når de får "mattablett" blir han plutselig en corydoras selv og deltar i måltidet uten at noen har noen innvendinger på det. Coryene er også en underholdende fisk i seg selv og mine bli ihvertfall særlig på kvelden all over the place på leting etter mat som kampfisken har oversett... bare et alternativ...
Postet 10.03.16 kl 00:13
Postet 10.03.16 kl 09:11