Kan biltema fin sand brukes?

Kan den fineste typen sand fra Biltema brukes? Den som har artikkel nr 175422, 0,1-,07mm. Eller er den rett og slett for fin?
Nei, den anbefales ikke...alt for finkornet, og blir rene sementen i akvariet.
Klart den kan brukes Men det kommer an på hva du har tenkt og ha i karet av planter og det er et herk hva gjelder slamsuging siden mye av sanden vil følge med. Som Silvershaded sier anbefales den ikke men det betyr ikke at den kan brukes. Du bør gå opp til den "grove" sorten i såfall..
Hadde i utgangpunktet tenkt å kjøpe den grove, men de hadde den ikke inne så jeg kjøpte den de hadde. Tenkte jeg ville vaske sanden først og da så jeg at dette ble ikke det jeg så for meg. Den flyter helt ut, nesten som gjørme. Roter jeg i det lander partiklene raskt så vannet blir rent igjen på noen sekunder. Tror ikke jeg skal bruke den, får se hva det blir da når Biltema ikke har den riktige sanden inne
Den er svæææært fin ja.. Jula har blåsesand som mange har brukt, ta å google jula blåsesand så kan du lese litt. den er litt grovere og ikke langt unna den groveste til biltema. Jula har også filtersand som er kjempe fin men det er en sesong basert vare men den er rett rundt hjørnet..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap