Fisker i juwel rekord 600

Hei,

Holder på med oppstart av vårt første akvarie og det nærmer seg klart til å anskaffe de svømmende beboerne.

Er dog litt usikker på antallet fisk og om de går sammen, kanskje noen her kan dele sine tanker om dette.

Følgende fisker er i tankene:
2 Ancistrus (eller 4 Otto)
4-6 Guppy
6 Kuhlii-ål
2 Dverggurami
10 Smykketetra/ Nannostomus rubrocaudatus (4 hann, 6 hunn)

Blir dette for mye?
Vil fiskene passe sammen?

På forhånd, takk
Hvor stort er akvariet, og hvilke vannverdier har du ?

Uten disse data er det likevel mulig å se direkte at guppy passer dårlig sammen med de andre i denne samlingen, da den skal ha høyere pH og GH enn de andre. Med en pH på rundt 6.5 og en GH noe under 10, vil de andre fiskene kunne gå sammen.
Det er et 60 liters akvarie.

PH har jeg enda ikke testet, da det er i oppkjøring. Men tenkte å få denne til å ligge på 7,0. Vet at dette blir øvre grense for Kuhlii og Smykketetra, samtidig nedre grense for Guppy.
GH er naturligvis det største problemet, bør vel kanskje velge bort Guppy slik som du sier.
Å holde fisk "på kanten" er sjelden vellykket i lengden.
Hva slags innkjøring er det du foretar uten å vite pH ?
Greit å vite

Er enda et par uker til det kan settes fisk i karet har derfor ikke målt Ph enda, tenkte å følge dette opp når 10 dager gjenstår.
Nitritt er nede på 0,3 så det går riktig vei.

Dersom Ph bør måles fortløpende skal jeg naturligvis gjøre det (nybegynner)
Ville det gå fint å bytte ut Guppy med noen Ciklider?
For eksempel Kakadueciklider?

Har forresten målt Ph til ca 7,5 så må nok gjøre tiltak her.
I en 60-liter tror jeg neppe det er noen god ide, når du da allerede har en haug med kuhli-ål og ancistrus på bunnen. Karet er vel egentlig fullt nok uten dem også ?
Ja, det er klart at 20 fisk er en grei mengde.
Ønsker jo helt klart å holde meg innenfor grensene slik at alle i akvariet har det bra - bør være en selvfølge for alle å ha det slik, også derfor jeg spør slik at dere med erfaring kan hjelpe
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap